צועדים בשותפות - שותפות חינוכית הורים ומורים
במסגרת התכנית נעניק למוסד החינוכי ליווי וכלים לטובת בניית קהילה בית ספריתאשר תחזק את ערכי השותפות, המעורבות, השייכות והמשמעות למורים, לתלמידים ולהורים.
למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:
מפגש 1
בין מנהיגות לניהול
- מנהיגות בין תאוריה למעשה
- מודל C.A.P.I סמכות והשפעה
- סוגי מנהיגות
- אינטרס העבודה המשותפת
מפגש 2
סגנונות ניהול
- סגנונות אישיות
- גישות ניהול
- מיומנויות ניהוליות בסיסיות
מפגש 3
המודל המשלב
- המנהיג המנהל
- תפיסת תפקיד וזהות מקצועית
מפגש 4
ניהול שותפויות
- בניית שותפות
- עבודה בשיתוף פעולה
- סגנונות תקשורת
- מיומנויות הקשבה
מפגש 5
ניהול קונפליקטים
- זיהוי עמדות וצרכים
- טיפול בהתנגדויות
- כלים פרקטיים מעולם הגישור
מפגש 6
עבודה עם מתנדבים
- מוטיבציות והנעה
- גבולות ותיאום ציפיות
- "עשה ולא תעשה" בעבודה עם פעילים
מפגשי הדרכה משותפים לצוות ולהנהגת ההורים:
מפגש 7
בניית השותפות: שלב ירח הדבש
- ביסוס הרצון המשותף
- מה מניע אותי, מה חשוב לי
- ערכים מובילים
מפגש 8
מציאות משותפת: שלב המשבר וההתנגדות
- כל מורה הוא גם הורה
- עמדות ותפיסות – תפקיד הבית והמוסד החינוכי
- בלבול תפקידים
מפגש 9
חזון: בניה מחודשת
- בניית הסכמות
- כלים פרקטיים מעולם האימון
- מיומנויות בניית חזון מהמיקרו למאקרו ולמיקרו
מפגש 10
אסטרטגיה: שגרת עבודה
- מודל עבודה בית ספרי
- הגדרת משימות ויעדים
- תיאום ציפיות הדדי
פרטים נוספים
קשר מיטיב בין המורה להורה הוא אחד המפתחות להצלחת התלמיד, כאשר לשניהם אינטרס משותף – לראות את התלמיד מבטא את יכולותיו וכישרונותיו ומגשים את עצמו.
תכנית "צועדים בשותפות" נועדה להקנות לצוותי החינוך כלים יישומיים ומיומנויות לעבודה משותפת ומיטיבה עם הורי התלמידים בכלל ועם מנהיגות הורית בית ספרית בפרט, על ידי בניית חזון משותף ועבודה שוטפת במודל המנהיגות המשולב.
התכנית מיועדת בראש ובראשונה לצוותי החינוך וניתן לשלב בה הכשרה גם להנהגת ההורים הבית ספרית. התכנית כוללת עבודה אישית וקבוצתית, תרגול סימולציות וסיטואציות מחיי היומיום, ניתוח התנהגות, רפלקציה ועיבוד והיא משלבת תוכן חווייתי ועשיר, ידע תיאורטי וכלים פרקטיים.
התכנית קבוצתית, בנויה באופן מודולרי החל מיום עיון יחיד ועד סדנה תהליכית, כאשר ניתן לקיים חלק מהמפגשים יחד עם הנהגת ההורים.
מה בתכנית?
- בין מנהיגות לניהול
- סגנונות מנהיגות והמודל המשלב
- שותפויות ויחסים בין אישיים
- פתרון קונפליקטים ובניית הסכמות
- בניית חזון משותף ויעדי עבודה
ניתן להעשיר את התכנית ולהוסיף יום שיא הכולל פעילות OUTDOOR הממחישה אתגרים בעבודת צוות, או בנסיעה לביקור ומפגש במוסד חינוכי המהווה מודל השראה לעבודת מנהיגות בית ספרית מוצלחת.
ניתן לדייק ולערוך את התכנית באופן גמיש לאורך השנה בהתאם לצורך, על ידי צוות מפתחי התוכן המקצועי של התכנית
نخطو معا بشراكة
كجزء من البرنامج ، سنوفر للمؤسسة التعليمية ومجموعة أولياء الأمور الذين سيختارون التوجيه والأدوات لصالح العمل المشترك والتعاوني الذي من شأنه تعزيز قيم الشراكة والانتماء والمعنى ، ويساعد في التغلب على العقبات. والصراعات
תכנית יסודי
תכנית על-יסודי
מפגש 1
בין מנהיגות לניהול
- מנהיגות בין תאוריה למעשה
- מודל C.A.P.I סמכות והשפעה
- סוגי מנהיגות
- אינטרס העבודה המשותפת
מפגש 2
סגנונות ניהול
- סגנונות אישיות
- גישות ניהול
- מיומנויות ניהוליות בסיסיות
מפגש 3
המודל המשלב
- המנהיג המנהל
- תפיסת תפקיד וזהות מקצועית
מפגש 4
ניהול שותפויות
- בניית שותפות
- עבודה בשיתוף פעולה
- סגנונות תקשורת
- מיומנויות הקשבה
מפגש 5
ניהול קונפליקטים
- זיהוי עמדות וצרכים
- טיפול בהתנגדויות
- כלים פרקטיים מעולם הגישור
מפגש 6
עבודה עם מתנדבים
- מוטיבציות והנעה
- גבולות ותיאום ציפיות
- "עשה ולא תעשה" בעבודה עם פעילים
מפגשי הדרכה משותפים לצוות ולהנהגת ההורים:
מפגש 7
בניית השותפות: שלב ירח הדבש
- ביסוס הרצון המשותף
- מה מניע אותי, מה חשוב לי
- ערכים מובילים
מפגש 8
מציאות משותפת: שלב המשבר וההתנגדות
- כל מורה הוא גם הורה
- עמדות ותפיסות – תפקיד הבית והמוסד החינוכי
- בלבול תפקידים
מפגש 9
חזון: בניה מחודשת
- בניית הסכמות
- כלים פרקטיים מעולם האימון
- מיומנויות בניית חזון מהמיקרו למאקרו ולמיקרו
מפגש 10
אסטרטגיה: שגרת עבודה
- מודל עבודה בית ספרי
- הגדרת משימות ויעדים
- תיאום ציפיות הדדי