אל עצמי- סדנת כתיבה להעצמה אישית

מס׳ בגפן:
32481

באמצעות תרגילי כתיבה נתאמן על זיהוי חוזקות, שינוי הרגלים, פיתוח ביטחוןעצמי, חיזוק תחושת המסוגלות והחוסן. נתרגל בין היתר כתיבת חזון אישי ונשים דגש עליכולת ביטוי מילולית, עמידה ודיבור מול קבוצה

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 -  פתיחה

בניית  השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה, הצגה עצמית במגוון דרכים יצירתיות
  • חשיפה לתכני הסדנה: תרגיל  כתיבה ראשון – השלמת משפטים והיגדים
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה להשתתפות בתהליך הסדנה
  • תרגיל כתיבה שני: ציפיות מהסדנה בארבעה מעגלים: מהעולם, מהקבוצה, מהמנחה, מעצמי
  • למידת מיומנות דיבור מול קבוצה (קול, קשר עין, שפת גוף) ותרגול קצר: לאורך כל  המפגשים יבוצעו תרגילי כתיבה אשר חלקם יוקראו אל מול הקבוצה ויאמנו את המשתתפים ביכולת עמידה מול קהל ובניית הביטחון העצמי

       

מפגש 2 - זהות 

גיבוש  זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה

  • מי אני? תעודת זהות
  • תרגילי קבוצתיים: העמקת הכרות, שיח צרכים וערכים
  • חלון ג'ו – הארי: חלקים גלויים וסמויים והרחבה לתרגיל כתיבה: מה חושבים עלי?
  • אני והחברה: תפקידים שונים שאני ממלא במעגלים חברתיים שונים, המקום החברתי שלי
  • תרגיל כתיבה: אל עצמי בן ה 3, אל עצמי בן ה-20, שיתוף ושיח על חוויית הכתיבה

       

מפגש 3 - רגשות 

פיתוח  עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

  • תרגיל כתיבה: איך אני מרגיש עכשיו?
  • הרחבת עולם הרגשות
  • שיח ואבחנה בין רגשות וניואנסים: חלוקה בין רגשות חיוביים ושליליים – בתוכם  רגשות מורכבים שיש בהם גם חיובי וגם שלילי
  • תרגילי זיהוי רגשות בזוג ובקבוצה – איך בדיוק אני מרגיש? יש לזה שם?
  • שפת הרגש: בכל החושים – ראיה, שמיעה ובעיקר- הלב
  • תרגיל כתיבה: מכתב לרגש מסוים שיש בי

       

מפגש 4 - מסוגלות

פיתוח  תחושת מסוגלות

  • תרגיל: שיקוף מצבי אתגר ותסכול
  • שיח גורמי לחץ ותסכול: רצף אפר"ת
  • מחוסר אונים לשליטה: הבנת המושגים, שיח "מה עוזר לי?"
  • תרגיל כתיבה: עם קלפים טיפוליים כתיבת סיפור בשישה חלקים: שיתוף ורפלקציה
  • משימה שבועית: תיעוד רגע התמודדות

       

מפגש 5 - חוסן 

פיתוח חוסן אישי

  • שיתוף  במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה וכתיבת מפת הצלחות
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות
  • מה הוא חוסן? למידת המושג, תרגילים קבוצתיים להמחשת מרכיבי החוסן: אמון, שייכות,  משמעות וגאווה, מיומנות
  • תרגיל כתיבת חלום: "אם היה לי... אז הייתי..." שיתוף ושיח.
  • תרגיל כתיבה קבוצתי: כתיבת סלוגנים על חוסן

מפגש 6- התבוננות

מבט על מסע הכתיבה במחצית הדרך, תרגול כתיבת חזון אישי

  • חזרה על נושאים מרכזיים שעסקנו בהם במחצית הראשונה של הסדנה, שיח למה התחברתי, מה אני מצפה מההמשך
  • יחידת למידה על סוגי כתיבה שונים (עיתונאית, פובליציסטית, שיווקית, אקדמית ספרות ושירה) התנסות במשחק וחוויה
  • יחידת למידה על עמידה בפני קבוצה- טכניקות וטיפים, תרגול חווייתי במשחק אימפרוביזציה ותפקידים.
  • סיכום תמות מרכזיות עד כה בסדנה ושיתוף בציפיות להמשך

מפגש 7 - קבלת  עצמי

יכולת  התבוננות פנימית, הפחתת שיפוטיות פנימית ויכולת לסלוח לעצמי

  • תרגיל כתיבה: "רגע בו הבנתי, שאני לא מצליח."
  • שיח: מה קורה לי כשאני לא מצליח? זיהוי דפוסי חשיבה ואמונות מגבילות
  • ערך עצמי, תפיסה עצמית – הבנת המושגים, אבחון עצמי
  • יכולת לסלוח לעצמי: איך עושים את זה?
  • הבדל בין קבלה עצמית מתוך יאוש וחוסר מוטיבציה לשינוי לבין קבלה עצמית כבסיס לצמיחה.
  • תרגיל כתיבה: דברים שאני מקבל בעצמי.

       

מפגש 8 - קבלת האחר

ממקום  עוצמתי של מסוגלות, חוסן והכרות עצמית, פיתוח מסוגלות לקבל את רגשות ודעות האחר מבלי לחודש איום על הזהות שלי

  • אבחון סגנונות אישיות והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות: שיקוף השונות בחברה
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים: באמצעות סימולציית מצבים
  • ערכי החברות והאמון: תרגילים קבוצתיים להמחשה וחוויה – שיקוף ועיבוד
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • תרגיל כתיבה: לחץ חברתי – חיובי ושלילי

       

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות  לכוח שיש לחברה והשפעה חברתית

  • תרגיל  כתיבה: הסביבה החברתית המושלמת
  • לחץ חברתי: הבנת המושג
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי
  • אני ביחס לחברה: רטרוספקטיבה לתכנים שעלו במפגש 2
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים  כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • מה  האחריות האישית שלי בתוך דינמיקה חברתית
  • לקראת  פרידה: תרגיל כתיבה על זכרון ילדות מוקדם של פרידה

       

מפגש 10 - סיכום  ופרידה        

סיכום  התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף בתרגיל זיכרון הילדות
  • שיח פרידות ומעגל החיים
  • תרגיל כתיבה אחרון: "מכתבים למערכת"
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • מי אני? תעודת זהות
  • תרגילים קבוצתיים: העמקת הכרות, שיח  צרכים וערכים 
  • חלון ג'ו – הארי: חלקים גלויים וסמויים והרחבה לתרגיל כתיבה: מה חושבים עליי?
  • אני והחברה: תפקידים שונים שאני ממלא במעגלים חברתיים שונים, המקום החברתי שלי: דרך משחק חיות וחווייה
  • משחק "מראה" ויצירת צמיד כוחות אישי
  • גיבוש זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה


מפגש 2 - זהות

גיבוש זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה

  • הכנת לוח רגשונים אישי 
  • הרחבת עולם הרגשות: דרך משחק זיכרון ופנטומימה 
  • שיח ואבחנה בין רגשות וניואנסים: חלוקה בין רגשות חיוביים ושליליים – בתוכם רגשות מורכבים שיש בהם גם חיובי וגם שלילי
  • תרגילי זיהוי רגשות בזוג ובקבוצה – איך בדיוק אני מרגיש? יש לזה שם? 
  • שפת הרגש: בכל החושים – ראיה, שמיעה ובעיקר הלב
  • הקראת הספר: הארנב שהקשיב, שיח קבוצתי
  • פיתוח עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

מפגש 3 - רגשות

פיתוח עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

  • תרגיל: שיקוף מצבי אתגר ותסכול 
  • שיח גורמי לחץ ותסכול: רצף אפר"ת
  • מחוסר אונים לשליטה: הבנת המושגים, שיח "מה עוזר לי?" 
  • תרגיל כתיבה: עם קלפים טיפוליים כתיבת סיפור בשישה חלקים: שיתוף ורפלקציה
  • משימה שבועית: תיעוד רגע התמודדות
  • פיתוח תחושת מסוגלות

מפגש 4 - מסוגלות

פיתוח תחושת מסוגלות

  • שיתוף במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה ויצירת תמונת הצלחות עם גזירי עיתון וצבעים
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות
  • פיתוח חוסן אישי 

מפגש 5 - חוסן

פיתוח חוסן אישי

  • שיתוף במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה ויצירת תמונת הצלחות עם גזירי עיתון וצבעים
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות

מפגש 6 - המשך חוסן

פיתוח חוסן אישי

  • מה הוא חוסן? למידת המושג, תרגילים קבוצתיים להמחשת מרכיבי החוסן: אמון, שייכות, משמעות וגאווה, מיומנות 
  • תרגיל כתיבת חלום: "אם היה לי... אז  הייתי..." שיתוף ושיח
  • תרגיל כתיבה קבוצתי: כתיבת סלוגנים על חוסן

מפגש 7 - קבלת עצמי

יכולת התבוננות פנימית, הפחתת שיפוטיות פנימית ויכולת לסלוח לעצמי

  • תרגיל כתיבה ושיח: "רגע בו הבנתי, שאני לא מצליח"
  • שיח: מה קורה לי כשאני לא מצליח? זיהוי  דפוסי חשיבה ואמונות מגבילות 
  • ערך עצמי, תפיסה עצמית – הבנת  המושגים, אבחון עצמי 
  • יכולת לסלוח לעצמי: איך עושים את זה?
  • הבדל בין קבלה עצמית מתוך ייאוש וחוסר  מוטיבציה לשינוי לבין קבלה עצמית כבסיס לצמיחה
  • תרגיל כתיבה: דברים שאני מקבל בעצמי

מפגש 8 - קבלת האחר

ממקום עוצמתי של מסוגלות, חוסן והכרות עצמית, פיתוח מסוגלות לקבל את רגשות ודעות האחר מבלי לחוש איום על הזהות שלי

  • תרגילים קבוצתיים המשקפים שונות בקבוצה, שיח והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם 
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות: שיקוף השונות בחברה
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי  קשרים: באמצעות סימולציית מצבים 
  • ערכי החברות והאמון: תרגילים קבוצתיים להמחשה וחוויה – שיקוף ועיבוד 
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • תרגיל כתיבה: לחץ חברתי – חיובי ושלילי

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה והשפעה חברתית

  • סיפור על "החברה המשולמת" 
  • לחץ חברתי: הבנת המושג 
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי 
  • אני ביחס לחברה: רטרוספקטיבה לתכנים שעלו במפגש 2 
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • מה האחריות האישית שלי בתוך דינמיקה חברתית 
  • לקראת פרידה: תרגיל כתיבה על זיכרון ילדות מוקדם של פרידה

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות  ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף בתרגיל זיכרון הילדות 
  • שיח פרידות ומעגל החיים 
  • תרגיל כתיבה אחרון: "מכתבים למערכת"
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים  מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר 
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה

כעחכח

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 -  פתיחה

בניית  השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה, הצגה עצמית במגוון דרכים יצירתיות
  • חשיפה לתכני הסדנה: תרגיל  כתיבה ראשון – השלמת משפטים והיגדים
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה להשתתפות בתהליך הסדנה
  • תרגיל כתיבה שני: ציפיות מהסדנה בארבעה מעגלים: מהעולם, מהקבוצה, מהמנחה, מעצמי
  • למידת מיומנות דיבור מול קבוצה (קול, קשר עין, שפת גוף) ותרגול קצר: לאורך כל  המפגשים יבוצעו תרגילי כתיבה אשר חלקם יוקראו אל מול הקבוצה ויאמנו את המשתתפים ביכולת עמידה מול קהל ובניית הביטחון העצמי

       

מפגש 2 - זהות 

גיבוש  זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה

  • מי אני? תעודת זהות
  • תרגילי קבוצתיים: העמקת הכרות, שיח צרכים וערכים
  • חלון ג'ו – הארי: חלקים גלויים וסמויים והרחבה לתרגיל כתיבה: מה חושבים עלי?
  • אני והחברה: תפקידים שונים שאני ממלא במעגלים חברתיים שונים, המקום החברתי שלי
  • תרגיל כתיבה: אל עצמי בן ה 3, אל עצמי בן ה-20, שיתוף ושיח על חוויית הכתיבה

       

מפגש 3 - רגשות 

פיתוח  עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

  • תרגיל כתיבה: איך אני מרגיש עכשיו?
  • הרחבת עולם הרגשות
  • שיח ואבחנה בין רגשות וניואנסים: חלוקה בין רגשות חיוביים ושליליים – בתוכם  רגשות מורכבים שיש בהם גם חיובי וגם שלילי
  • תרגילי זיהוי רגשות בזוג ובקבוצה – איך בדיוק אני מרגיש? יש לזה שם?
  • שפת הרגש: בכל החושים – ראיה, שמיעה ובעיקר- הלב
  • תרגיל כתיבה: מכתב לרגש מסוים שיש בי

       

מפגש 4 - מסוגלות

פיתוח  תחושת מסוגלות

  • תרגיל: שיקוף מצבי אתגר ותסכול
  • שיח גורמי לחץ ותסכול: רצף אפר"ת
  • מחוסר אונים לשליטה: הבנת המושגים, שיח "מה עוזר לי?"
  • תרגיל כתיבה: עם קלפים טיפוליים כתיבת סיפור בשישה חלקים: שיתוף ורפלקציה
  • משימה שבועית: תיעוד רגע התמודדות

       

מפגש 5 - חוסן 

פיתוח חוסן אישי

  • שיתוף  במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה וכתיבת מפת הצלחות
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות
  • מה הוא חוסן? למידת המושג, תרגילים קבוצתיים להמחשת מרכיבי החוסן: אמון, שייכות,  משמעות וגאווה, מיומנות
  • תרגיל כתיבת חלום: "אם היה לי... אז הייתי..." שיתוף ושיח.
  • תרגיל כתיבה קבוצתי: כתיבת סלוגנים על חוסן

מפגש 6- התבוננות

מבט על מסע הכתיבה במחצית הדרך, תרגול כתיבת חזון אישי

  • חזרה על נושאים מרכזיים שעסקנו בהם במחצית הראשונה של הסדנה, שיח למה התחברתי, מה אני מצפה מההמשך
  • יחידת למידה על סוגי כתיבה שונים (עיתונאית, פובליציסטית, שיווקית, אקדמית ספרות ושירה) התנסות במשחק וחוויה
  • יחידת למידה על עמידה בפני קבוצה- טכניקות וטיפים, תרגול חווייתי במשחק אימפרוביזציה ותפקידים.
  • סיכום תמות מרכזיות עד כה בסדנה ושיתוף בציפיות להמשך

מפגש 7 - קבלת  עצמי

יכולת  התבוננות פנימית, הפחתת שיפוטיות פנימית ויכולת לסלוח לעצמי

  • תרגיל כתיבה: "רגע בו הבנתי, שאני לא מצליח."
  • שיח: מה קורה לי כשאני לא מצליח? זיהוי דפוסי חשיבה ואמונות מגבילות
  • ערך עצמי, תפיסה עצמית – הבנת המושגים, אבחון עצמי
  • יכולת לסלוח לעצמי: איך עושים את זה?
  • הבדל בין קבלה עצמית מתוך יאוש וחוסר מוטיבציה לשינוי לבין קבלה עצמית כבסיס לצמיחה.
  • תרגיל כתיבה: דברים שאני מקבל בעצמי.

       

מפגש 8 - קבלת האחר

ממקום  עוצמתי של מסוגלות, חוסן והכרות עצמית, פיתוח מסוגלות לקבל את רגשות ודעות האחר מבלי לחודש איום על הזהות שלי

  • אבחון סגנונות אישיות והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות: שיקוף השונות בחברה
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים: באמצעות סימולציית מצבים
  • ערכי החברות והאמון: תרגילים קבוצתיים להמחשה וחוויה – שיקוף ועיבוד
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • תרגיל כתיבה: לחץ חברתי – חיובי ושלילי

       

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות  לכוח שיש לחברה והשפעה חברתית

  • תרגיל  כתיבה: הסביבה החברתית המושלמת
  • לחץ חברתי: הבנת המושג
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי
  • אני ביחס לחברה: רטרוספקטיבה לתכנים שעלו במפגש 2
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים  כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • מה  האחריות האישית שלי בתוך דינמיקה חברתית
  • לקראת  פרידה: תרגיל כתיבה על זכרון ילדות מוקדם של פרידה

       

מפגש 10 - סיכום  ופרידה        

סיכום  התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף בתרגיל זיכרון הילדות
  • שיח פרידות ומעגל החיים
  • תרגיל כתיבה אחרון: "מכתבים למערכת"
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה
סילבוס התכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • מי אני? תעודת זהות
  • תרגילים קבוצתיים: העמקת הכרות, שיח  צרכים וערכים 
  • חלון ג'ו – הארי: חלקים גלויים וסמויים והרחבה לתרגיל כתיבה: מה חושבים עליי?
  • אני והחברה: תפקידים שונים שאני ממלא במעגלים חברתיים שונים, המקום החברתי שלי: דרך משחק חיות וחווייה
  • משחק "מראה" ויצירת צמיד כוחות אישי
  • גיבוש זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה


מפגש 2 - זהות

גיבוש זהות ובטחון עצמי כבסיס להשתתפות בקבוצה

  • הכנת לוח רגשונים אישי 
  • הרחבת עולם הרגשות: דרך משחק זיכרון ופנטומימה 
  • שיח ואבחנה בין רגשות וניואנסים: חלוקה בין רגשות חיוביים ושליליים – בתוכם רגשות מורכבים שיש בהם גם חיובי וגם שלילי
  • תרגילי זיהוי רגשות בזוג ובקבוצה – איך בדיוק אני מרגיש? יש לזה שם? 
  • שפת הרגש: בכל החושים – ראיה, שמיעה ובעיקר הלב
  • הקראת הספר: הארנב שהקשיב, שיח קבוצתי
  • פיתוח עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

מפגש 3 - רגשות

פיתוח עולם רגשי ויכולות שיח רגשי

  • תרגיל: שיקוף מצבי אתגר ותסכול 
  • שיח גורמי לחץ ותסכול: רצף אפר"ת
  • מחוסר אונים לשליטה: הבנת המושגים, שיח "מה עוזר לי?" 
  • תרגיל כתיבה: עם קלפים טיפוליים כתיבת סיפור בשישה חלקים: שיתוף ורפלקציה
  • משימה שבועית: תיעוד רגע התמודדות
  • פיתוח תחושת מסוגלות

מפגש 4 - מסוגלות

פיתוח תחושת מסוגלות

  • שיתוף במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה ויצירת תמונת הצלחות עם גזירי עיתון וצבעים
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות
  • פיתוח חוסן אישי 

מפגש 5 - חוסן

פיתוח חוסן אישי

  • שיתוף במשימה השבועית: חילוץ גורמי הצלחה ויצירת תמונת הצלחות עם גזירי עיתון וצבעים
  • שיח: העתקת גורמי הצלחה בהתמודדויות שונות

מפגש 6 - המשך חוסן

פיתוח חוסן אישי

  • מה הוא חוסן? למידת המושג, תרגילים קבוצתיים להמחשת מרכיבי החוסן: אמון, שייכות, משמעות וגאווה, מיומנות 
  • תרגיל כתיבת חלום: "אם היה לי... אז  הייתי..." שיתוף ושיח
  • תרגיל כתיבה קבוצתי: כתיבת סלוגנים על חוסן

מפגש 7 - קבלת עצמי

יכולת התבוננות פנימית, הפחתת שיפוטיות פנימית ויכולת לסלוח לעצמי

  • תרגיל כתיבה ושיח: "רגע בו הבנתי, שאני לא מצליח"
  • שיח: מה קורה לי כשאני לא מצליח? זיהוי  דפוסי חשיבה ואמונות מגבילות 
  • ערך עצמי, תפיסה עצמית – הבנת  המושגים, אבחון עצמי 
  • יכולת לסלוח לעצמי: איך עושים את זה?
  • הבדל בין קבלה עצמית מתוך ייאוש וחוסר  מוטיבציה לשינוי לבין קבלה עצמית כבסיס לצמיחה
  • תרגיל כתיבה: דברים שאני מקבל בעצמי

מפגש 8 - קבלת האחר

ממקום עוצמתי של מסוגלות, חוסן והכרות עצמית, פיתוח מסוגלות לקבל את רגשות ודעות האחר מבלי לחוש איום על הזהות שלי

  • תרגילים קבוצתיים המשקפים שונות בקבוצה, שיח והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם 
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות: שיקוף השונות בחברה
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי  קשרים: באמצעות סימולציית מצבים 
  • ערכי החברות והאמון: תרגילים קבוצתיים להמחשה וחוויה – שיקוף ועיבוד 
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • תרגיל כתיבה: לחץ חברתי – חיובי ושלילי

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה והשפעה חברתית

  • סיפור על "החברה המשולמת" 
  • לחץ חברתי: הבנת המושג 
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי 
  • אני ביחס לחברה: רטרוספקטיבה לתכנים שעלו במפגש 2 
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • מה האחריות האישית שלי בתוך דינמיקה חברתית 
  • לקראת פרידה: תרגיל כתיבה על זיכרון ילדות מוקדם של פרידה

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות  ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף בתרגיל זיכרון הילדות 
  • שיח פרידות ומעגל החיים 
  • תרגיל כתיבה אחרון: "מכתבים למערכת"
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים  מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר 
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה
סילבוס התכנית