בעין טובה- למידה מהצלחות לתלמידים

מס׳ בגפן:
31395

תכנית המבוססת על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית בה נחקור וננתח את סיפורי ההצלחה, נלמד לחלץ מהם את מחוללי ההצלחה והמשאבים האישיים וליישם אותם בכלל תחומי החיים. חוויות ההצלחה מחזקת את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות בתהליך ההתפתחות האישית וגיבוש הזהות העצמית. במסגרת קבוצתית היתרון הגדול הוא שאפשר ללמוד גם מההצלחות של האחר ולהוות מקור השראה לחברי הקבוצה ומעגל תמיכה בתהליך.

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית


מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה: באמצעות משחקי גיבוש ושיח 
  • חשיפה לתכני הסדנה ובניית חוזה קבוצתי משותף 
  • תרגיל עמדות: מה היא הצלחה? 
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה  להשתתפות בתהליך הסדנה 
  • שיח ראשוני על הצלחות, באמצעות  הספר "רחוב בלי שם" מאת שלומית כהן אסיף
  • בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון  מנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

מפגש 2 - זהות וביטחון

הכירות עם הערכים שלי, ברור הזהות שלי, ביסוס בטחון עצמי כבסיס לעבודה קבוצתית

  • יצירת תעודת זהות – מי אני? 
  • חלון ראווה – מבוסס על מודל ג'ו-הארי: חלקים גלויים וסמויים 
  • חוזקות וכוחות שלי – העמקה והרחבה
  • מה חשוב לי? תרגילי ערכים
  • למה לחקור הצלחות? למידת הגישה ותפיסת העולם
  • מה קורה לי כשאני לא מצליח? למה זה גורם?

מפגש 3 - המעבדה

רכישת הטכניקה לחקר מוקיר – ניתוח סיפור הצלחה כבסיס לעבודה לאורך הסדנה

  • זיהוי הצלחה שכדאי להתמקד בה 
  • תיאור מפורט של ההצלחה
  • תיאור תוצרים חיוביים וכן מחירים להצלחה 
  • תיאור המצב לפני תחילת העשייה
  • זיהוי נקודת מפנה בתהליך
  • תיאור הפעולות שהביאו להצלחה בנקודת המפנה
  • זיהוי עקרונות פעולה מרכזיים
  • איך מעריכים הצלחה? תוצאות חיוביות אובייקטיביות, שביעות רצון סובייקטיבית של כל המעורבים, בחינת המחירים להצלחה 
  • ביצוע מחקר "ראווה" לדוגמה מול הקבוצה 
  • ביצוע המחקר באופן מונחה ומשותף ולאחר מכן בזוגות, הכנת "תמונת הצלחה" אישית הכוללת את הערכים שחולצו בתהליך הלמידה

מפגש 4 - הצלחות, אני והעולם

האחר, תיעדוף ותפיסת ההצלחה כרצף  ולא דיכוטומית

  • חזרה על עקרונות מודל חקר מוקיר והכנת כרטיסיות אישיות
  • תרגול חקר מוקיר באמצעות קלפים טיפוליים – בחירת קלף עבור כל שלב  ויצירת "סיפור בתמונות" 
  • איך מבינים שבאמת הייתה הצלחה? מי קובע? הבנת המרכיב היחסי
  • מה המחירים ששילמנו עבור ההצלחה? מה הגבולות שלי עבור השגת הצלחה? האם יש הצלחות שמבוססות על כשלון האחר? תפיסת ה WIN-WIN, ראיית הטמעת הטכניקה ללמידה מהצלחות, פיתוח ראייה מורכבת על הצלחות

מפגש 5 - שכפול הצלחה

למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

  • זיהוי הצלחות בעבר – תכנון הצלחות בעתיד: 
  • כיצד מגדירים הצלחה? מי קובע? שיח על מידת היחסיות
  • הצלחות כהזדמנות ללמידה 
  • ההבדל בין ללמוד מהצלחה ובין להעתיק  אותה 
  • המודל לחילוץ ידע סמוי והפיכתו לגלוי
  • סיכום גורמי הצלחה: מפת הצלחות
  • יישום גורמי ההצלחה בתחומי חיים אחרים, אתגרים ומטלות: למידת עקרונות ותיאוריה ומשימה שבועית לביצוע
  • למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

מפגש 6 -לא יגעת ומצאת- אל תאמין

הטמעה של תהליכי הלמידה מההצלחה ויישום באזורי חיים נוספים

  • שיתוף ורפלקציה על המשימה השבועית
  • חזרה על מודל יישום גורמי הצלחה
  • הצלחות שמגיעות לאחר עבודה קשה מול הצלחות שקורות "בטעות" – מה ניתן ללמוד מהן?
  • מאילו הצלחות כדאי ללמוד? אלו הנובעות מעשיה, אלו המקדמות את החזון והמטרות. ניתן לשלב סיפור כמו "הלהקה שלי" מאת תמר בראון אלקלס
  • משימה שבועית: יישום שימוש בגורמי הצלחה במטלה מאתגרת

מפגש 7 - יגעת ולא מצאת, אל תאמין

זיהוי חסמים ומעכבים: מודעות לדפוסי החשיבה והתמודדות

  • שיתוף במשימה ורפלקציה: מיקוד בחוסר הצלחה של השיטה 
  • איך מתמודדים עם חוסר הצלחה? מוקד שליטה פנימי וחיצוני 
  • מה גורם לחוסר הצלחה – ולמה חוסר הצלחה גורם, ניתוח הרצף ומעגל הקסמים, חזרה לתכנים שעלו במפגש 2
  • דפוסי חשיבה של חוסר הצלחה: הקטנה וזלזול, פגיעה בערך העצמי
  • מה עוזר לי? שיח משאבי התמודדות ושימוש בספר "למלא את הדלי" מאת טום ראת ומרי רקמיר

מפגש 8- יגעת ומצאת- תאמין!

כלכלת אסימונים – השקעה מול תמורה, סוגי השקעה שונים

  • חזרה על ערכים ממפגשים קודמים: הצלחה ללא מאמץ, מאמץ ללא הצלחה
  • ניתוח  סוגי מאמץ –כסף, זמן, רגש  
  • חילוץ  ערכים מובילים (נחישות, התמדה, אמונה..) והכנת קמע אישי  
  • תרגילי יישום- מאמץ – השקעה – הצלחה!
  • הצלחה מדבקת" מול "כישלון מדבק" כהכנה למפגש הבא, משימה לשבוע הקרוב.

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה בהשפעות שליליות וחיוביות על הפרט ותפיסת היחסיות בהצלחה

  • משחק, סיפור ושיח על הסביבה החברתית המושלמת 
  • לחץ חברתי: הבנת המושג 
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי 
  • הצלחה – ביחס לאחר או ביחס לעצמי?
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • לקראת פרידה: משימה שבועית - חשיבה על/כתיבת אתגר שאני רוצה להצליח בו

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף במשימה השבועית: כתבית יעד אישי ושימוש בגורמי ההצלחה, כוחות וחזקות שנרכשו לאורך הסדנה בבניית תמונת ההצלחה
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה




סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • היכרות מעמיקה בקבוצה: תרגילי גיבוש וחוויה
  • חשיפה לתכני הסדנה, תיאום ציפיות וחוזה קבוצתי
  • תרגיל עמדות: מה היא הצלחה?
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה להשתתפות בתהליך הסדנה

מפגש 2 - זהות וביטחון

הכרות עם הערכים שלי, ברור הזהות שלי, ביסוס ביטחון עצמי כבסיס לעבודה הקבוצתית

  • תעודת זהות – מי אני?
  • חלון ג'ו-הארי: חלקים גלויים וסמויים
  • חוזקות וכוחות שלי – העמקה והרחבה
  • מה חשוב לי? תרגילי ערכים
  • למה לחקור הצלחות? למידת הגישה ותפיסת העולם
  • מה קורה לי כשאני לא מצליח? למה זה גורם? ניתוח התגובות

מפגש 3 - המעבדה

רכישת הטכניקה לחקר מוקיר – ניתוח סיפור הצלחה – כבסיס לעבודה לאורך הסדנה

  • זיהוי הצלחה שכדאי להתמקד בה
  • תיאור מפורט של ההצלחה
  • תיאור תוצרים חיוביים וכן מחירים להצלחה
  • תיאור המצב לפני תחילת העשייה
  • זיהוי נקודת מפנה בתהליך
  • תיאור הפעולות שהביאו להצלחה בנקודת המפנה
  • זיהוי עקרונות פעולה מרכזיים 
  • איך מעריכים הצלחה?
  • תוצאות חיוביות אובייקטיביות
  • שביעות רצון סובייקטיבית של כל המעורבים
  • בחינת המחירים  להצלחה
  • ביצוע מחקר "ראווה" לדוגמה מול הקבוצה
  • ביצוע המחקר בזוגות – שיתוף במליאה רפלקציה, עיבוד ושיתוף בחוויית העבודה

מפגש 4 - הצלחות, אני והעולם

הטמעת הטכניקה ללמידה מהצלחות, פיתוח ראיה מורכבת על הצלחות

  • חזרה על עקרונות מודל חקר מוקיר
  • תרגול חקר מוקיר באמצעות קלפים טיפוליים – בחירת קלף עבור כל שלב ויצירת "סיפור בתמונות"
  • איך מבינים שבאמת הייתה הצלחה? מי קובע? הבנת המרכיב היחסי.
  • מה המחירים ששילמנו עבור ההצלחה?
  • מה הגבולות שלי עבור השגת הצלחה? האם יש הצלחות שמבוססות על כישלון האחר? תפיסת ה WIN-WIN, ראיית האחר, תיעדוף ותפיסת ההצלחה כרצף ולא דיכוטומית

מפגש 5 - שכפול הצלחה

למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

  • זיהוי הצלחות בעבר – תכנון הצלחות בעתיד:
  • כיצד מגדירים הצלחה?
  • הצלחות כהזדמנות ללמידה
  • ההבדל בין ללמוד מהצלחה ובין להעתיק אותה
  • המודל לחילוץ ידע סמוי והפיכתו לגלוי
  • סיכום גורמי הצלחה: מפת הצלחות
  • יישום גורמי ההצלחה בתחומי חיים אחרים, אתגרים ומטלות: למידת עקרונות ותיאוריה ומשימה שבועית לביצוע

מפגש 6 - יגעת ומצאת, תאמין

הטמעה של תהליכי הלמידה מההצלחה ויישום באזורי חיים נוספים

  • שיתוף ורפלקציה על המשימה השבועית
  • חזרה על מודל יישום גורמי הצלחה
  • הצלחות שמגיעות לאחר עבודה קשה מול הצלחות שקורות "בטעות" – מה ניתן ללמוד מהן? אבחון עצמי – עד כמה אני "מושקע" במשימות
  • מאילו הצלחות כדאי ללמוד? אלו הנובעות מעשיה, אלו המקדמות את החזון והמטרות
  • משימה שבועית: יישום שימוש בגורמי הצלחה במטלה מאתגרת

מפגש 7 - יגעת ולא מצאת, אל תאמין

זיהוי חסמים ומעכבים: מודעות לדפוסי החשיבה והתמודדות

  • שיתוף במשימה ורפלקציה: מיקוד בחוסר הצלחה של השיטה
  • איך מתמודדים עם חוסר הצלחה? מוקד שליטה פנימי וחיצוני 
  • מה גורם לחוסר הצלחה – ולמה חוסר הצלחה גורם – ניתוח הרצף ומעגל הקסמים, חזרה לתכנים שעלו במפגש 2
  • דפוסי חשיבה של חוסר הצלחה: הקטנה וזלזול, פגיעה בערך העצמי
  • מה עוזר לי? שיח משאבי התמודדות ולמידת מרכיבי החוסן והקשר שלהם לנושא

מפגש 8- יגעת ומצאת- תאמין!

כלכלת אסימונים – השקעה מול תמורה, סוגי השקעה שונים

  • חזרה על ערכים ממפגשים קודמים: הצלחה ללא מאמץ, מאמץ ללא הצלחה
  • ניתוח  סוגי מאמץ –כסף, זמן, רגש  
  • חילוץ  ערכים מובילים (נחישות, התמדה, אמונה..) והכנת קמע אישי  
  • תרגילי יישום- מאמץ – השקעה – הצלחה!
  • הצלחה מדבקת" מול "כישלון מדבק" כהכנה למפגש הבא, משימה לשבוע הקרוב.

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה בהשפעות שליליות וחיוביות על הפרט ותפיסת היחסיות בהצלחה

  • תרגיל כתיבה: הסביבה החברתית המושלמת
  • לחץ חברתי: הבנת המושג
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי
  • הצלחה – ביחס לאחר או ביחס לעצמי?
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • לקראת פרידה: משימה שבועית כתיבת אתגר שאני רוצה להצליח בו

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף במשימה השבועית: כתיבת יעד אישי ושימוש בגורמי ההצלחה, כוחות וחוזקות שנרכשו לאורך הסדנה בבניית תמונת ההצלחה
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה

תלחיעלי

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי


מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה: באמצעות משחקי גיבוש ושיח 
  • חשיפה לתכני הסדנה ובניית חוזה קבוצתי משותף 
  • תרגיל עמדות: מה היא הצלחה? 
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה  להשתתפות בתהליך הסדנה 
  • שיח ראשוני על הצלחות, באמצעות  הספר "רחוב בלי שם" מאת שלומית כהן אסיף
  • בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון  מנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

מפגש 2 - זהות וביטחון

הכירות עם הערכים שלי, ברור הזהות שלי, ביסוס בטחון עצמי כבסיס לעבודה קבוצתית

  • יצירת תעודת זהות – מי אני? 
  • חלון ראווה – מבוסס על מודל ג'ו-הארי: חלקים גלויים וסמויים 
  • חוזקות וכוחות שלי – העמקה והרחבה
  • מה חשוב לי? תרגילי ערכים
  • למה לחקור הצלחות? למידת הגישה ותפיסת העולם
  • מה קורה לי כשאני לא מצליח? למה זה גורם?

מפגש 3 - המעבדה

רכישת הטכניקה לחקר מוקיר – ניתוח סיפור הצלחה כבסיס לעבודה לאורך הסדנה

  • זיהוי הצלחה שכדאי להתמקד בה 
  • תיאור מפורט של ההצלחה
  • תיאור תוצרים חיוביים וכן מחירים להצלחה 
  • תיאור המצב לפני תחילת העשייה
  • זיהוי נקודת מפנה בתהליך
  • תיאור הפעולות שהביאו להצלחה בנקודת המפנה
  • זיהוי עקרונות פעולה מרכזיים
  • איך מעריכים הצלחה? תוצאות חיוביות אובייקטיביות, שביעות רצון סובייקטיבית של כל המעורבים, בחינת המחירים להצלחה 
  • ביצוע מחקר "ראווה" לדוגמה מול הקבוצה 
  • ביצוע המחקר באופן מונחה ומשותף ולאחר מכן בזוגות, הכנת "תמונת הצלחה" אישית הכוללת את הערכים שחולצו בתהליך הלמידה

מפגש 4 - הצלחות, אני והעולם

האחר, תיעדוף ותפיסת ההצלחה כרצף  ולא דיכוטומית

  • חזרה על עקרונות מודל חקר מוקיר והכנת כרטיסיות אישיות
  • תרגול חקר מוקיר באמצעות קלפים טיפוליים – בחירת קלף עבור כל שלב  ויצירת "סיפור בתמונות" 
  • איך מבינים שבאמת הייתה הצלחה? מי קובע? הבנת המרכיב היחסי
  • מה המחירים ששילמנו עבור ההצלחה? מה הגבולות שלי עבור השגת הצלחה? האם יש הצלחות שמבוססות על כשלון האחר? תפיסת ה WIN-WIN, ראיית הטמעת הטכניקה ללמידה מהצלחות, פיתוח ראייה מורכבת על הצלחות

מפגש 5 - שכפול הצלחה

למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

  • זיהוי הצלחות בעבר – תכנון הצלחות בעתיד: 
  • כיצד מגדירים הצלחה? מי קובע? שיח על מידת היחסיות
  • הצלחות כהזדמנות ללמידה 
  • ההבדל בין ללמוד מהצלחה ובין להעתיק  אותה 
  • המודל לחילוץ ידע סמוי והפיכתו לגלוי
  • סיכום גורמי הצלחה: מפת הצלחות
  • יישום גורמי ההצלחה בתחומי חיים אחרים, אתגרים ומטלות: למידת עקרונות ותיאוריה ומשימה שבועית לביצוע
  • למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

מפגש 6 -לא יגעת ומצאת- אל תאמין

הטמעה של תהליכי הלמידה מההצלחה ויישום באזורי חיים נוספים

  • שיתוף ורפלקציה על המשימה השבועית
  • חזרה על מודל יישום גורמי הצלחה
  • הצלחות שמגיעות לאחר עבודה קשה מול הצלחות שקורות "בטעות" – מה ניתן ללמוד מהן?
  • מאילו הצלחות כדאי ללמוד? אלו הנובעות מעשיה, אלו המקדמות את החזון והמטרות. ניתן לשלב סיפור כמו "הלהקה שלי" מאת תמר בראון אלקלס
  • משימה שבועית: יישום שימוש בגורמי הצלחה במטלה מאתגרת

מפגש 7 - יגעת ולא מצאת, אל תאמין

זיהוי חסמים ומעכבים: מודעות לדפוסי החשיבה והתמודדות

  • שיתוף במשימה ורפלקציה: מיקוד בחוסר הצלחה של השיטה 
  • איך מתמודדים עם חוסר הצלחה? מוקד שליטה פנימי וחיצוני 
  • מה גורם לחוסר הצלחה – ולמה חוסר הצלחה גורם, ניתוח הרצף ומעגל הקסמים, חזרה לתכנים שעלו במפגש 2
  • דפוסי חשיבה של חוסר הצלחה: הקטנה וזלזול, פגיעה בערך העצמי
  • מה עוזר לי? שיח משאבי התמודדות ושימוש בספר "למלא את הדלי" מאת טום ראת ומרי רקמיר

מפגש 8- יגעת ומצאת- תאמין!

כלכלת אסימונים – השקעה מול תמורה, סוגי השקעה שונים

  • חזרה על ערכים ממפגשים קודמים: הצלחה ללא מאמץ, מאמץ ללא הצלחה
  • ניתוח  סוגי מאמץ –כסף, זמן, רגש  
  • חילוץ  ערכים מובילים (נחישות, התמדה, אמונה..) והכנת קמע אישי  
  • תרגילי יישום- מאמץ – השקעה – הצלחה!
  • הצלחה מדבקת" מול "כישלון מדבק" כהכנה למפגש הבא, משימה לשבוע הקרוב.

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה בהשפעות שליליות וחיוביות על הפרט ותפיסת היחסיות בהצלחה

  • משחק, סיפור ושיח על הסביבה החברתית המושלמת 
  • לחץ חברתי: הבנת המושג 
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי 
  • הצלחה – ביחס לאחר או ביחס לעצמי?
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • לקראת פרידה: משימה שבועית - חשיבה על/כתיבת אתגר שאני רוצה להצליח בו

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף במשימה השבועית: כתבית יעד אישי ושימוש בגורמי ההצלחה, כוחות וחזקות שנרכשו לאורך הסדנה בבניית תמונת ההצלחה
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה




סילבוס התכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - פתיחה

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • היכרות מעמיקה בקבוצה: תרגילי גיבוש וחוויה
  • חשיפה לתכני הסדנה, תיאום ציפיות וחוזה קבוצתי
  • תרגיל עמדות: מה היא הצלחה?
  • כוחות שיש בי, כוחות בקבוצה: רתימה להשתתפות בתהליך הסדנה

מפגש 2 - זהות וביטחון

הכרות עם הערכים שלי, ברור הזהות שלי, ביסוס ביטחון עצמי כבסיס לעבודה הקבוצתית

  • תעודת זהות – מי אני?
  • חלון ג'ו-הארי: חלקים גלויים וסמויים
  • חוזקות וכוחות שלי – העמקה והרחבה
  • מה חשוב לי? תרגילי ערכים
  • למה לחקור הצלחות? למידת הגישה ותפיסת העולם
  • מה קורה לי כשאני לא מצליח? למה זה גורם? ניתוח התגובות

מפגש 3 - המעבדה

רכישת הטכניקה לחקר מוקיר – ניתוח סיפור הצלחה – כבסיס לעבודה לאורך הסדנה

  • זיהוי הצלחה שכדאי להתמקד בה
  • תיאור מפורט של ההצלחה
  • תיאור תוצרים חיוביים וכן מחירים להצלחה
  • תיאור המצב לפני תחילת העשייה
  • זיהוי נקודת מפנה בתהליך
  • תיאור הפעולות שהביאו להצלחה בנקודת המפנה
  • זיהוי עקרונות פעולה מרכזיים 
  • איך מעריכים הצלחה?
  • תוצאות חיוביות אובייקטיביות
  • שביעות רצון סובייקטיבית של כל המעורבים
  • בחינת המחירים  להצלחה
  • ביצוע מחקר "ראווה" לדוגמה מול הקבוצה
  • ביצוע המחקר בזוגות – שיתוף במליאה רפלקציה, עיבוד ושיתוף בחוויית העבודה

מפגש 4 - הצלחות, אני והעולם

הטמעת הטכניקה ללמידה מהצלחות, פיתוח ראיה מורכבת על הצלחות

  • חזרה על עקרונות מודל חקר מוקיר
  • תרגול חקר מוקיר באמצעות קלפים טיפוליים – בחירת קלף עבור כל שלב ויצירת "סיפור בתמונות"
  • איך מבינים שבאמת הייתה הצלחה? מי קובע? הבנת המרכיב היחסי.
  • מה המחירים ששילמנו עבור ההצלחה?
  • מה הגבולות שלי עבור השגת הצלחה? האם יש הצלחות שמבוססות על כישלון האחר? תפיסת ה WIN-WIN, ראיית האחר, תיעדוף ותפיסת ההצלחה כרצף ולא דיכוטומית

מפגש 5 - שכפול הצלחה

למידה של תהליכי הלמידה מהצלחה

  • זיהוי הצלחות בעבר – תכנון הצלחות בעתיד:
  • כיצד מגדירים הצלחה?
  • הצלחות כהזדמנות ללמידה
  • ההבדל בין ללמוד מהצלחה ובין להעתיק אותה
  • המודל לחילוץ ידע סמוי והפיכתו לגלוי
  • סיכום גורמי הצלחה: מפת הצלחות
  • יישום גורמי ההצלחה בתחומי חיים אחרים, אתגרים ומטלות: למידת עקרונות ותיאוריה ומשימה שבועית לביצוע

מפגש 6 - יגעת ומצאת, תאמין

הטמעה של תהליכי הלמידה מההצלחה ויישום באזורי חיים נוספים

  • שיתוף ורפלקציה על המשימה השבועית
  • חזרה על מודל יישום גורמי הצלחה
  • הצלחות שמגיעות לאחר עבודה קשה מול הצלחות שקורות "בטעות" – מה ניתן ללמוד מהן? אבחון עצמי – עד כמה אני "מושקע" במשימות
  • מאילו הצלחות כדאי ללמוד? אלו הנובעות מעשיה, אלו המקדמות את החזון והמטרות
  • משימה שבועית: יישום שימוש בגורמי הצלחה במטלה מאתגרת

מפגש 7 - יגעת ולא מצאת, אל תאמין

זיהוי חסמים ומעכבים: מודעות לדפוסי החשיבה והתמודדות

  • שיתוף במשימה ורפלקציה: מיקוד בחוסר הצלחה של השיטה
  • איך מתמודדים עם חוסר הצלחה? מוקד שליטה פנימי וחיצוני 
  • מה גורם לחוסר הצלחה – ולמה חוסר הצלחה גורם – ניתוח הרצף ומעגל הקסמים, חזרה לתכנים שעלו במפגש 2
  • דפוסי חשיבה של חוסר הצלחה: הקטנה וזלזול, פגיעה בערך העצמי
  • מה עוזר לי? שיח משאבי התמודדות ולמידת מרכיבי החוסן והקשר שלהם לנושא

מפגש 8- יגעת ומצאת- תאמין!

כלכלת אסימונים – השקעה מול תמורה, סוגי השקעה שונים

  • חזרה על ערכים ממפגשים קודמים: הצלחה ללא מאמץ, מאמץ ללא הצלחה
  • ניתוח  סוגי מאמץ –כסף, זמן, רגש  
  • חילוץ  ערכים מובילים (נחישות, התמדה, אמונה..) והכנת קמע אישי  
  • תרגילי יישום- מאמץ – השקעה – הצלחה!
  • הצלחה מדבקת" מול "כישלון מדבק" כהכנה למפגש הבא, משימה לשבוע הקרוב.

מפגש 9 - החברה ואני

מודעות לכוח שיש לחברה בהשפעות שליליות וחיוביות על הפרט ותפיסת היחסיות בהצלחה

  • תרגיל כתיבה: הסביבה החברתית המושלמת
  • לחץ חברתי: הבנת המושג
  • לחץ חברתי חיובי ושלילי
  • הצלחה – ביחס לאחר או ביחס לעצמי?
  • "חוקי הג'ונגל" – הבנת הנורמות החברתיות ושיח על יצירת נורמות וכללים כתובים ושאינם כתובים בחברה שאנו רוצים לחיות בה
  • לקראת פרידה: משימה שבועית כתיבת אתגר שאני רוצה להצליח בו

מפגש 10 - סיכום ופרידה

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים, חוויית פרידה מיטבית

  • שיתוף במשימה השבועית: כתיבת יעד אישי ושימוש בגורמי ההצלחה, כוחות וחוזקות שנרכשו לאורך הסדנה בבניית תמונת ההצלחה
  • סשן סיכום: איסוף ושיח על תכנים מרכזיים שעלו לאורך הסדנה
  • סשן השראה: בסיפור ושיר
  • סשן פרידה: תודה, בבקשה, סליחה
סילבוס התכנית