P.S.I המפתח לשינוי אפקטיבי - פסיכותרפיה בית ספרית

מס׳ בגפן:
14277

פסיכותרפיה ע"י פסיכולוג/  עו"ס במרחב בית הספר, לטובת איתור, זיהוי וטיפול פרטני ו/ או קבוצתי  לילדים, נוער ואנשי צוות. מתן מענה טיפולי בגישה מערכתית למען רווחתם הנפשית של  באי בית הספר וסיוע בהתמודדות עם קשיים רגשיים וחברתיים.

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - אינטייק

מפגש עם סוכנים שונים בעולמו של הילד (בעיקר הורים ומורים שיספק תמונה רב ממדית של הילד.ה)

  • סינכרונית ודיאכרונית, כוחות ומצוקות, חששות ואבחנות משוערות פרופיל של המטופל.ת ע"פ
  • טופס אינטייק מובנה
  • מטרות טיפוליות מצד הסביבה

מפגש 2 - היכרות

איך אני תופס.ת את עצמי ואיך אחרים תופסים אותי

  • השערה ראשונית על המקור לפער וניסוח כללי של הקשיים שהוא מייצר
  • פרופיל עצמי אינטואיטיבי
  • בניית חוזה טיפולי ומטרות אישיות

מפגשים 3-5 - בניית מודל עבודה

למידה עקרונית של הגורמים שמביאים אותנו להגיב לסיטואציה

  • מפת אירוע
  • סרגל מצוקה

מפגשים 5-9 - מודולות של עיבוד רגשי

עבודה על תכנים ספונטניים שהמטופל.ת מביא.ה

  • לאחר הצבת התוכן על מפת אירוע, בחירה להתמקד ב:
  • בעיה בערך עצמי
  • קושי בתקשורת בינאישית
  • סף רגישות ותסכול נמוך
  • הפרעה בזהות
  • חרדה
  • טראומה

מפגש 10 - פרידה

מה השתנה באופן בו אני תופס.ת את עצמי ואת ההתאמה שלי עם העולם שבחוץ

  • פרופיל עצמי מודע

סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - אינטייק

מפגש עם סוכנים שונים בעולמו של הילד (בעיקר הורים ומורים שיספק תמונה רב ממדית של הילד.ה)

  • סינכרונית ודיאכרונית, כוחות ומצוקות, חששות ואבחנות משוערות
  • פרופיל של המטופל.ת ע"פ טופס אינטייק מובנה
  • מטרות טיפוליות מצד הסביבה

מפגש 2 - היכרות

איך אני תופס.ת את עצמי ואיך אחרים תופסים אותי

  • השערה ראשונית על המקור לפער וניסוח כללי של הקשיים שהוא מייצר
  • פרופיל עצמי
  • אינטואיטיבי
  • בניית חוזה טיפולי ומטרות אישיות

מפגשים 3-5 - בניית מודל עבודה

ניתוח אירוע לדוגמא בשני צירים: אני-אחרים, עובדות-אמונות

  • למידה עקרונית של הגורמים שמביאים אותנו להגיב לסיטואציה
  • מפת אירוע
  • סרגל מצוקה

מפגשים 5-9 - מודולות של עיבוד רגשי

עבודה על תכנים ספונטניים שמהטופל.ת מביא.ה

  • לאחר הצבת התוכן על מפת אירוע, בחירה להתמקד ב:
  • בעיה בערך עצמי
  • קושי בתקשורת בינאישית
  • סף רגישות ותסכול נמוך
  • הפרעה בזהות
  • חרדה
  • טראומה

מפגשים 10 - פרידה

מה השתנה באופן בו אני תופס.ת את עצמי ואת ההתאמה שלי עם העולם שבחוץ

  • פרופיל עצמי מודע

פרטים נוספים

ילדים ונוער המתמודדים עם מצוקה רגשית במקרים רבים לא זוכים למענה המתאים, או מקבלים מענה חלקי ולא מספק. שרותי בריאות הנפש בקהילה הינם מסורבלים וכרוכים בזמני המתנה ארוכים. יחד עם קושי לפנות בשל בושה וחוסר נגישות נוצר מצב בו ילדים ונוער נותרים לבד במצוקה.

P.S.I היא יחידת מידה המשמשת למדידת לחץ, לדוגמה לחץ אוויר בצמיג. בהתאמה לכך, תכנית PSYCHOTHERAPY SYSTEMIC INTEGRATION P.S.I – פסיכותרפיה מערכתית, מיועדת להפחתת לחץ נפשי וחיזוק רווחה נפשית ומבוססת על התפיסה כי שילוב בין גישה הרואה את הילד בתוך סביבתו האקולוגית – משפחה, חברה, בי"ס – יחד עם הגישה הפסיכודינמית, הוא המפתח לשינוי אפקטיבי.

מערך טיפולי בית ספרי לאיתור וזיהוי ילדים בסיכון

  • היכרות עם המערך הטיפולי הקיים בבי"ס, הגדרת גבולות התערבות, קביעת מסגרת והיקף שעות טיפול והדרכה
  • הדרכת הצוות החינוכי לזיהוי ואיתור ילדים בסיכון המתאימים לתכנית
  • איתור ראשוני על ידי הצוות והיועצת
  • תצפיות ממוקדות בכיתות / הדרכת צוות מתצפת
  • פורום מקצועי מלווה להחלטה על השמה לטיפול
  • שיתוף ההורים, אישור וגיוס לתהליך

סל מפגשי טיפול פרטניים, 12- 24 מפגשים בני 45 דק' לתלמיד

הטיפול יעסוק בהכרות מעמיקה, בניית קשר ואמון, אבחון הילד במישור הרגשי, חברתי, לימודי והתנהגותי, למידת טכניקות וויסות עצמי, תירגול, ניתוח ארועים ועיבוד באמצעים יצירתיים, הסתגלות לשינוי, חוסן אישי בהיבטים השונים- לחץ וחרדה, משאבים אישיים וחיצוניים ופיתוח שלהם, הבניית התנהגות, פיתוח יכולת דיבור פנימי והצבת גבולות ולבסוף תהליך סיכום ופרידה.

ניתן לדייק ולערוך את התכנית באופן גמיש לאורך השנה בהתאם לצורך, על ידי צוות מפתחי התוכן המקצועי של התכנית.

התהליך הטיפולי כולל:

  • הכרות ראשונית ומעמיקה, בניית קשר ואמון, אבחון הילד במישור הרגשי, חברתי, לימודי והתנהגותי
  • למידת טכניקות וויסות עצמי, תירגול, ניתוח אירועים ועיבוד באמצעים יצירתיים
  • הסתגלות לשינוי, חוסן אישי בהיבטים השונים- לחץ וחרדה, משאבים אישיים וחיצוניים ופיתוח שלהם
  • הבניית התנהגות, פיתוח יכולת דיבור פנימי והצבת גבולות
  • תהליך סיכום ופרידה

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - אינטייק

מפגש עם סוכנים שונים בעולמו של הילד (בעיקר הורים ומורים שיספק תמונה רב ממדית של הילד.ה)

  • סינכרונית ודיאכרונית, כוחות ומצוקות, חששות ואבחנות משוערות פרופיל של המטופל.ת ע"פ
  • טופס אינטייק מובנה
  • מטרות טיפוליות מצד הסביבה

מפגש 2 - היכרות

איך אני תופס.ת את עצמי ואיך אחרים תופסים אותי

  • השערה ראשונית על המקור לפער וניסוח כללי של הקשיים שהוא מייצר
  • פרופיל עצמי אינטואיטיבי
  • בניית חוזה טיפולי ומטרות אישיות

מפגשים 3-5 - בניית מודל עבודה

למידה עקרונית של הגורמים שמביאים אותנו להגיב לסיטואציה

  • מפת אירוע
  • סרגל מצוקה

מפגשים 5-9 - מודולות של עיבוד רגשי

עבודה על תכנים ספונטניים שהמטופל.ת מביא.ה

  • לאחר הצבת התוכן על מפת אירוע, בחירה להתמקד ב:
  • בעיה בערך עצמי
  • קושי בתקשורת בינאישית
  • סף רגישות ותסכול נמוך
  • הפרעה בזהות
  • חרדה
  • טראומה

מפגש 10 - פרידה

מה השתנה באופן בו אני תופס.ת את עצמי ואת ההתאמה שלי עם העולם שבחוץ

  • פרופיל עצמי מודע

סילבוס התכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - אינטייק

מפגש עם סוכנים שונים בעולמו של הילד (בעיקר הורים ומורים שיספק תמונה רב ממדית של הילד.ה)

  • סינכרונית ודיאכרונית, כוחות ומצוקות, חששות ואבחנות משוערות
  • פרופיל של המטופל.ת ע"פ טופס אינטייק מובנה
  • מטרות טיפוליות מצד הסביבה

מפגש 2 - היכרות

איך אני תופס.ת את עצמי ואיך אחרים תופסים אותי

  • השערה ראשונית על המקור לפער וניסוח כללי של הקשיים שהוא מייצר
  • פרופיל עצמי
  • אינטואיטיבי
  • בניית חוזה טיפולי ומטרות אישיות

מפגשים 3-5 - בניית מודל עבודה

ניתוח אירוע לדוגמא בשני צירים: אני-אחרים, עובדות-אמונות

  • למידה עקרונית של הגורמים שמביאים אותנו להגיב לסיטואציה
  • מפת אירוע
  • סרגל מצוקה

מפגשים 5-9 - מודולות של עיבוד רגשי

עבודה על תכנים ספונטניים שמהטופל.ת מביא.ה

  • לאחר הצבת התוכן על מפת אירוע, בחירה להתמקד ב:
  • בעיה בערך עצמי
  • קושי בתקשורת בינאישית
  • סף רגישות ותסכול נמוך
  • הפרעה בזהות
  • חרדה
  • טראומה

מפגשים 10 - פרידה

מה השתנה באופן בו אני תופס.ת את עצמי ואת ההתאמה שלי עם העולם שבחוץ

  • פרופיל עצמי מודע

סילבוס התכנית