כולנו שווים- קבלת השונה

מס׳ בגפן:
30988

תכנית קבוצתית, תהליכית המקנה למשתתפיה את היכולת והרצון לקבל את השונה, מתוך הבנה שלכל אחד הייחודיות שלו ויחד אנו יוצרים הרמוניה מיוחדת. התכנית מעניקה דגש מיוחד גם לבתי ספר משלבים. המטרה לצמצם אלימות ובריונות ולשפר את האקלים הבית ספרי.

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - הקבוצה ואני

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת  סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • הכרות מעמיקה בקבוצה
  • חשיפה לתכני הקבוצה באמצעות הסיפור "יש נסיכות עם משקפיים" מאת תמר בן אביר, תרגילים קבוצתיים
  • מה הוא שוויון? הכרת המושג והצפת תחושות ומחשבות בהקשר אליו
  • בניית חוזה קבוצתי ותיאום ציפיות: באמצעות משחק

מפגש 2 - לפגוש את עצמי

למידת מיקוד שליטה פנימי, הבנת האחריות האישית  במערכות היחסים בחיי

  • הכנת תעודת זהות עצמית
  • תרגילי "מראה" לשיח על תפיסה עצמית
  • הכנת "חלון ראווה": מה אחרים חושבים עליי?
  • משחק ושיח לזיהוי כוחות שקיימים בי – מיקוד בכוחות המסייעים ליחסים בין אישיים
  • מי  אחראי על ההתנהגות שלי? מי "אשם" בסיטואציות שונות? תירגול ושיח

 

מפגש 3 - מערכות יחסים, חלק א׳

הבנת הנפרדות בין העצמי לחברה שסביבי וראיה מורכבת על המושג שוויון

  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות, באמצעות הספר "אולי בכלל למשל" מאת טוביה דיקמן
  • שיח על סגנונות אישיות והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים
  • היכן ערך השוויון פוגש אותי? האם כולנו שווים? מה זה "שווה בשווה", מה  זה הוגן? מה הכלל..?

מפגש 4 - מערכות יחסים, חלק ב׳

הבנת הערך בחיים בשותפות ובחברה חיובית

  • ערכי החברות והאמון
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • לחץ חברתי – חיובי ושלילי
  • איך בונים מערכות יחסים חיוביות לכל השותפים?
  • איך מקדמים שוויון

מפגש 5 - טכניקות גישור, חלק א׳

הקניית מיומנויות תקשורת והקשבה פעילה

  • על  הערך בתקשורת והקשבה: כבסיס להסכמות ודיאלוג
  • טכניקות הקשבה – למידה, תרגול ועיבוד
  • בין פשרה להסכמה: WIN-WIN  מפגש עם דילמות מהחיים ומבט עליהן במשקפי הגישור

מפגש 6 - טכניקות גישור, חלק ב׳

הקניית מיומנויות שיח מגשר     

  • הבנת המושג קונפליקט או סכסוך – ניתוח הרבדים הגלויים והסמויים באמצעות סיפורי  עם כמו "הענק וגנו"
  • בין עמדות לצרכים – הבנה מעמיקה
  • למידת טכניקות גישור בסיסיות: שאילת שאלות, הבהרה, שיקוף
  • חשיבה יצירתית על פתרונות וניסוח הסכמות: האם אפשר אחרת?

מפגש 7 - השינוי מתחיל בי

פיתוח מודעות לאחריות אישית על השיח והאווירה

  • השראה מסיפורים ושירים: "איך זה שכוכב אחד קטן מעז.."
  • אומץ – מול עצמי ומול החברה
  • ביסוס הערכים האישיים – מה יותר חשוב לי
  • הטמעת מושג השוויון בשגרה: הצגת סימולציות ובחירת סוף
  • מודל מעגלי השינוי וההשפעה

מפגש 8 - סוכני שינוי בחברה

פיתוח מודעות לאחריות חברתית והטמעת מיומנויות הגישור בשגרת היום – יום

  • כוח ההשפעה החברתית
  • ניתוח מצבים חברתיים ולמידה כיצד ניתן לנהוג אחרת, מה התפקיד של כל שחקן, השפעה הדדית
  • זיהוי כוחות אישיים (חיבור ממפגש 2) וכוחות בקבוצה המסייעים
  • הבנת סיטואציה חברתית על די שימוש בעקרונות הגישור שנלמדו
  • גישור כדרך חיים: באילו מילים נבחר להשתמש

מפגש 9 - פיתוח מיזם חברתי

התנסות בהשפעה חברתית, הקניית מיומנויות לפיתוח מיזם

  • בניית מיזם מקדם שוויון (מותאם גיל) כולל:
  • שלבי  פיתוח מיזם חברתי
  • אבחון ואפיון צרכים וקהל יעד
  • אקסלרטור לפיתוח רעיונות יצירתיים
  • הסכמה קבוצתית על מתווה למיזם
  • בניית המיזם - ברמת החזון והערכים וברמה אופרטיבית

מפגש 10 - הצגת המיזם וסיכום

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים

  • הצגת תוצרי המיזם
  • סיכום התהליך הקבוצתי, תובנות ותכנים מובילים
  • סגירת מעגל בין החוזה הקבוצתי ממפגש 1 לחוזה אישי המחוייב לערכי הסובלנות והדיאלוג
  • חיבור לחוזקות אישיות וקבוצתיות ופרידה מקדמת ומצמיחה
  • סשן פרידה מסכם

 

 

 

סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - הקבוצה ואני בניית השייכות לקבוצה

פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה
  • חשיפה לתכני הקבוצה באמצעות
  • סיפור ותרגילים קבוצתיים
  • מה הוא שוויון? הכרת המושג
  • בעולמות תוכן שונים: מדע ומתמטיקה, מדיניות ופוליטיקה, מגדר. הצפת דילמות סביב הנושא ומבט מהמאקרו למיקרו – הקשר לחיי המשתתפים
  • בניית חוזה קבוצתי ותיאום ציפיות

מפגש 2 - לפגוש את עצמי למידת מיקוד שליטה

פנימי, הבנת האחריות האישית במערכות היחסים בחיי

  • תעודת זהות עצמית: מילוי אישי ובזוגות
  • תפיסה עצמית: במודל המעגלים
  • מה אחרים חושבים עלי? מפת "על חברתי"
  • תרגילי זיהוי כוחות שקיימים בי –מיקוד בכוחות המסייעים ליחסים בין אישיים

מפגש 3 - מערכות יחסים, חלק א׳

הבנת הנפרדות בין העצמי לחברה שסביבי

  • אבחון סגנונות אישיות והבנת הפערים
  • המובנים בין אדם לאדם: שאלון אבחון וניתוח משותף
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים
  • היכן ערך השוויון פוגש אותי?
  • ניתוח חסמים וגורמי לחץ בהקשר זה

מפגש 4 - מערכות יחסים, חלק ב׳

הבנת הערך בחיים בשותפות ובחברה חיובית

  • ערכי החברות והאמון: תרגול ושיח
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות בטכניקת חקר מוקיר
  • לחץ חברתי – חיובי ושלילי
  • איך בונים מערכות יחסים חיוביות לכל השותפים
  • איך מקדמים שוויון? סיפורי השראה מהארץ והעולם

מפגש 5 - טכניקות גישור, חלק א'

הקניית מיומנויות תקשורת והקשבה פעילה

  • על הערך בתקשורת והקשבה: כבסיס להסכמות ודיאלוג
  • טכניקות הקשבה – למידה, תרגול ועיבוד
  • מפגש WIN-WIN : בין פשרה להסכמה עם דילמות מהחיים ומבט עליהן במשקפי הגישור

מפגש 6 - טכניקות גישור, חלק ב'

הקניית מיומנויות שיח מגשר

  • הבנת הסכסוך – ניתוח הרבדים הגלויים והסמויים בין עמדות לצרכים
  • למידת טכניקות גישור: שאילת שאלות, הבהרה, שיקוף
  • חשיבה יצירתית על פתרונות וניסוח הסכמות: תרגול בזוגות ובמליאה

מפגש 7 - השינוי מתחיל בי פיתוח מודעות לאחריות

אישית על השיח והאווירה

  • השראה מסיפורים ושירים: "איך זה שכוכב אחד קטן מעז.."
  • אומץ – מול עצמי ומול החברה
  • ביסוס הערכים האישיים – מה יותר חשוב לי
  • הטמעת מושג השוויון בשגרה: השינוי מתחיל בי!
  • מודל מעגלי השינוי וההשפעה

מפגש 8 - סוכני שינוי בחברה פיתוח מודעות לאחריות

חברתית והטמעת מיומנויות הגישור בשגרת היום – יום

  • כוח ההשפעה החברתית
  • ניתוח מצבים חברתיים ולמידה כיצד ניתן לנהוג אחרת, מה התפקיד של כל שחקן, השפעה הדדית
  • זיהוי כוחות אישיים (חיבור ממפגש 2) וכוחות בקבוצה המסייעים
  • הבנת סיטואציה חברתית על די שימוש בעקרונות הגישור שנלמדו
  • גישור כדרך חיים: תירגול בסיטואציות יומיומיות וקבלת משימה שבועית

מפגש 9 - פיתוח מיזם חברתי

התנסות בהשפעה חברתית, הקניית מיומנויות לפיתוח מיזם

  • שיתוף בחוויות מהמשימה השבועית, שיח ותובנות
  • בניית מיזם מקדם שוויון, כולל:
  • שלבי פיתוח מיזם חברתי
  • אבחון ואפיון צרכים וקהל יעד
  • אקסלרטור לפיתוח רעיונות יצירתיים
  • הסכמה קבוצתית על מתווה למיזם
  • בניית המיזם- ברמת החזון והערכים וברמה אופרטיבית

מפגש 10 - הצגת המיזם וסיכום

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים

  • הצגת תוצרי המיזם
  • סיכום התהליך הקבוצתי, תובנות ותכנים מובילים
  • סגירת מעגל בין החוזה הקבוצתי ממפגש 1 לחוזה אישי המחוייב לערכי הסובלנות והדיאלוג
  • חיבור לחוזקות אישיות וקבוצתיות ופרידה מקדמת ומצמיחה

    תכנית קבוצתית, תהליכית המקנה  למשתתפיה את היכולת והרצון לקבל את השונה, מתוך הבנה שלכל אחד הייחודיות שלו  ויחד אנו יוצרים הרמוניה מיוחדת. התכנית מעניקה דגש מיוחד גם לבתי ספר משלבים.  המטרה לצמצם אלימות ובריונות ולשפר את האקלים הבית ספרי.  

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - הקבוצה ואני

בניית השייכות לקבוצה, פיתוח אמון במנחה, יצירת  סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה.

  • הכרות מעמיקה בקבוצה
  • חשיפה לתכני הקבוצה באמצעות הסיפור "יש נסיכות עם משקפיים" מאת תמר בן אביר, תרגילים קבוצתיים
  • מה הוא שוויון? הכרת המושג והצפת תחושות ומחשבות בהקשר אליו
  • בניית חוזה קבוצתי ותיאום ציפיות: באמצעות משחק

מפגש 2 - לפגוש את עצמי

למידת מיקוד שליטה פנימי, הבנת האחריות האישית  במערכות היחסים בחיי

  • הכנת תעודת זהות עצמית
  • תרגילי "מראה" לשיח על תפיסה עצמית
  • הכנת "חלון ראווה": מה אחרים חושבים עליי?
  • משחק ושיח לזיהוי כוחות שקיימים בי – מיקוד בכוחות המסייעים ליחסים בין אישיים
  • מי  אחראי על ההתנהגות שלי? מי "אשם" בסיטואציות שונות? תירגול ושיח

 

מפגש 3 - מערכות יחסים, חלק א׳

הבנת הנפרדות בין העצמי לחברה שסביבי וראיה מורכבת על המושג שוויון

  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות, באמצעות הספר "אולי בכלל למשל" מאת טוביה דיקמן
  • שיח על סגנונות אישיות והבנת הפערים המובנים בין אדם לאדם
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים
  • היכן ערך השוויון פוגש אותי? האם כולנו שווים? מה זה "שווה בשווה", מה  זה הוגן? מה הכלל..?

מפגש 4 - מערכות יחסים, חלק ב׳

הבנת הערך בחיים בשותפות ובחברה חיובית

  • ערכי החברות והאמון
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות
  • לחץ חברתי – חיובי ושלילי
  • איך בונים מערכות יחסים חיוביות לכל השותפים?
  • איך מקדמים שוויון

מפגש 5 - טכניקות גישור, חלק א׳

הקניית מיומנויות תקשורת והקשבה פעילה

  • על  הערך בתקשורת והקשבה: כבסיס להסכמות ודיאלוג
  • טכניקות הקשבה – למידה, תרגול ועיבוד
  • בין פשרה להסכמה: WIN-WIN  מפגש עם דילמות מהחיים ומבט עליהן במשקפי הגישור

מפגש 6 - טכניקות גישור, חלק ב׳

הקניית מיומנויות שיח מגשר     

  • הבנת המושג קונפליקט או סכסוך – ניתוח הרבדים הגלויים והסמויים באמצעות סיפורי  עם כמו "הענק וגנו"
  • בין עמדות לצרכים – הבנה מעמיקה
  • למידת טכניקות גישור בסיסיות: שאילת שאלות, הבהרה, שיקוף
  • חשיבה יצירתית על פתרונות וניסוח הסכמות: האם אפשר אחרת?

מפגש 7 - השינוי מתחיל בי

פיתוח מודעות לאחריות אישית על השיח והאווירה

  • השראה מסיפורים ושירים: "איך זה שכוכב אחד קטן מעז.."
  • אומץ – מול עצמי ומול החברה
  • ביסוס הערכים האישיים – מה יותר חשוב לי
  • הטמעת מושג השוויון בשגרה: הצגת סימולציות ובחירת סוף
  • מודל מעגלי השינוי וההשפעה

מפגש 8 - סוכני שינוי בחברה

פיתוח מודעות לאחריות חברתית והטמעת מיומנויות הגישור בשגרת היום – יום

  • כוח ההשפעה החברתית
  • ניתוח מצבים חברתיים ולמידה כיצד ניתן לנהוג אחרת, מה התפקיד של כל שחקן, השפעה הדדית
  • זיהוי כוחות אישיים (חיבור ממפגש 2) וכוחות בקבוצה המסייעים
  • הבנת סיטואציה חברתית על די שימוש בעקרונות הגישור שנלמדו
  • גישור כדרך חיים: באילו מילים נבחר להשתמש

מפגש 9 - פיתוח מיזם חברתי

התנסות בהשפעה חברתית, הקניית מיומנויות לפיתוח מיזם

  • בניית מיזם מקדם שוויון (מותאם גיל) כולל:
  • שלבי  פיתוח מיזם חברתי
  • אבחון ואפיון צרכים וקהל יעד
  • אקסלרטור לפיתוח רעיונות יצירתיים
  • הסכמה קבוצתית על מתווה למיזם
  • בניית המיזם - ברמת החזון והערכים וברמה אופרטיבית

מפגש 10 - הצגת המיזם וסיכום

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים

  • הצגת תוצרי המיזם
  • סיכום התהליך הקבוצתי, תובנות ותכנים מובילים
  • סגירת מעגל בין החוזה הקבוצתי ממפגש 1 לחוזה אישי המחוייב לערכי הסובלנות והדיאלוג
  • חיבור לחוזקות אישיות וקבוצתיות ופרידה מקדמת ומצמיחה
  • סשן פרידה מסכם

 

 

 

סילבוס התכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - הקבוצה ואני בניית השייכות לקבוצה

פיתוח אמון במנחה, יצירת סקרנות ומוטיבציה להשתתפות פעילה

  • הכרות מעמיקה בקבוצה
  • חשיפה לתכני הקבוצה באמצעות
  • סיפור ותרגילים קבוצתיים
  • מה הוא שוויון? הכרת המושג
  • בעולמות תוכן שונים: מדע ומתמטיקה, מדיניות ופוליטיקה, מגדר. הצפת דילמות סביב הנושא ומבט מהמאקרו למיקרו – הקשר לחיי המשתתפים
  • בניית חוזה קבוצתי ותיאום ציפיות

מפגש 2 - לפגוש את עצמי למידת מיקוד שליטה

פנימי, הבנת האחריות האישית במערכות היחסים בחיי

  • תעודת זהות עצמית: מילוי אישי ובזוגות
  • תפיסה עצמית: במודל המעגלים
  • מה אחרים חושבים עלי? מפת "על חברתי"
  • תרגילי זיהוי כוחות שקיימים בי –מיקוד בכוחות המסייעים ליחסים בין אישיים

מפגש 3 - מערכות יחסים, חלק א׳

הבנת הנפרדות בין העצמי לחברה שסביבי

  • אבחון סגנונות אישיות והבנת הפערים
  • המובנים בין אדם לאדם: שאלון אבחון וניתוח משותף
  • תרגילי תפיסות עולם, בחינת עמדות ותגובות שונות
  • למידת מרכיבי החברה, תפקידים וסוגי קשרים
  • היכן ערך השוויון פוגש אותי?
  • ניתוח חסמים וגורמי לחץ בהקשר זה

מפגש 4 - מערכות יחסים, חלק ב׳

הבנת הערך בחיים בשותפות ובחברה חיובית

  • ערכי החברות והאמון: תרגול ושיח
  • הרמוניה חברתית, למידה מהצלחות בטכניקת חקר מוקיר
  • לחץ חברתי – חיובי ושלילי
  • איך בונים מערכות יחסים חיוביות לכל השותפים
  • איך מקדמים שוויון? סיפורי השראה מהארץ והעולם

מפגש 5 - טכניקות גישור, חלק א'

הקניית מיומנויות תקשורת והקשבה פעילה

  • על הערך בתקשורת והקשבה: כבסיס להסכמות ודיאלוג
  • טכניקות הקשבה – למידה, תרגול ועיבוד
  • מפגש WIN-WIN : בין פשרה להסכמה עם דילמות מהחיים ומבט עליהן במשקפי הגישור

מפגש 6 - טכניקות גישור, חלק ב'

הקניית מיומנויות שיח מגשר

  • הבנת הסכסוך – ניתוח הרבדים הגלויים והסמויים בין עמדות לצרכים
  • למידת טכניקות גישור: שאילת שאלות, הבהרה, שיקוף
  • חשיבה יצירתית על פתרונות וניסוח הסכמות: תרגול בזוגות ובמליאה

מפגש 7 - השינוי מתחיל בי פיתוח מודעות לאחריות

אישית על השיח והאווירה

  • השראה מסיפורים ושירים: "איך זה שכוכב אחד קטן מעז.."
  • אומץ – מול עצמי ומול החברה
  • ביסוס הערכים האישיים – מה יותר חשוב לי
  • הטמעת מושג השוויון בשגרה: השינוי מתחיל בי!
  • מודל מעגלי השינוי וההשפעה

מפגש 8 - סוכני שינוי בחברה פיתוח מודעות לאחריות

חברתית והטמעת מיומנויות הגישור בשגרת היום – יום

  • כוח ההשפעה החברתית
  • ניתוח מצבים חברתיים ולמידה כיצד ניתן לנהוג אחרת, מה התפקיד של כל שחקן, השפעה הדדית
  • זיהוי כוחות אישיים (חיבור ממפגש 2) וכוחות בקבוצה המסייעים
  • הבנת סיטואציה חברתית על די שימוש בעקרונות הגישור שנלמדו
  • גישור כדרך חיים: תירגול בסיטואציות יומיומיות וקבלת משימה שבועית

מפגש 9 - פיתוח מיזם חברתי

התנסות בהשפעה חברתית, הקניית מיומנויות לפיתוח מיזם

  • שיתוף בחוויות מהמשימה השבועית, שיח ותובנות
  • בניית מיזם מקדם שוויון, כולל:
  • שלבי פיתוח מיזם חברתי
  • אבחון ואפיון צרכים וקהל יעד
  • אקסלרטור לפיתוח רעיונות יצירתיים
  • הסכמה קבוצתית על מתווה למיזם
  • בניית המיזם- ברמת החזון והערכים וברמה אופרטיבית

מפגש 10 - הצגת המיזם וסיכום

סיכום התהליך ומיקוד בהצלחות ובהישגים

  • הצגת תוצרי המיזם
  • סיכום התהליך הקבוצתי, תובנות ותכנים מובילים
  • סגירת מעגל בין החוזה הקבוצתי ממפגש 1 לחוזה אישי המחוייב לערכי הסובלנות והדיאלוג
  • חיבור לחוזקות אישיות וקבוצתיות ופרידה מקדמת ומצמיחה

סילבוס התכנית