זה הסיפור שלי

מס׳ בגפן:
12415

תכנית המבוססת על ביבליותרפיה ומיועדת לילדים המתמודדים עם מצוקה רגשית, חברתית או התנהגותית. התהליך יתרום לפיתוח העולם הרגשי, ליכולות השיח וכן לחיזוק תחושת המסוגלות העצמית

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

כל מפגש יפתח בתרגילי וויסות והרפיה קצרים, הקראת הסיפור על ידי המדריך ושיח המשלב אמצעים יצירתיים: משחקים, קלפי טיפול, חומרי יצירה, תלבושות ועוד.

מפגש 1 - הסיפור על השועל והעכבר

הכרות ראשונית, תיאום ציפיות והפחתת חרדה של המשתתפים, אבחון של המטפל את מצבם הרגשי של המשתתפים.

מפגש 2 - הסיפור על הדרקון האבוד

הכרות מעמיקה, הזדהות ושיח עם מצבי קושי ומצוקה חברתיים, יש בי דרקון? כיצד נכון להתמודד?

מפגש 3 - הלב הרעב: הינשוף והסנאי

שיח על הלב הרעב שלי, הבניית התנהגות

מפגש 4 - אמא של נועם

הבנת מערכת יחסים הורה- ילד, ציפיות, עיצוב תפיסה

מפגש 5 - אני ומשפחתי (אופציה לשיתוף ההורים)

יצירת שיח משתף, חיבור ההורים לשלב ההתפתחותי והצרכים של הילד

מפגש 6 - חוקי היער הירוק

הבנה של נורמות חברתיות, חוקים מדוברים ולא מדוברים, הבנת סיטואציות

מפגש 7 - יש ילדים של שתיקות

מקום לביטוי רגשי ללא מילים, פיתוח כלים ואפיקי התמודדות

מפגש 8 - אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

לקראת פרידה, אופטימיות וסקרנות, זיהוי סכנות

מפגש 9 - דרקון אין דבר כזה

המקומות המופנמים שלנו, אמון בעצמי ובסובבים אותי, התמודדות עם משהו לא נעים

מפגש 10 - אופציה א': מפגש מסכם לקוף יש בעיה

את מי אני צריך? איך אני עוזר לעצמי? אי אני יודע לזהות את העזרה כשהיא מוגשת לי? למי אני יכול לעזור? סיכום התהליך

מפגש 10 - אופציה ב': מפגש מסכם (משותף הורים וילדים)

סיכום ואיסוף הסדנה בשיח משותף להורה ולילד, שימוש וחזרה על כלים שנלמדו לאורך הסדנה.

  • קריאה משותפת של הסיפור הילד הזה, משחק משותף, שיח וסיכום הורה-ילד ובמליאה.

פרטים נוספים

כולם אוהבים לשמוע סיפור…
ילדים המתמודדים עם מצוקה רגשית, חברתית או התנהגותית מתקשים לתפקד במישורי החיים השונים ולעיתים קרובות לכודים ב"מעגל קסם" של עונשים וחוויות שליליות.

"זה הסיפור שלי" היא תכנית קבוצתית לילדים אלו, המציעה מענה רגשי טיפולי באמצעות ביבליותרפיה: שימוש במגוון טכניקות לסיפור ככלי טיפולי בתהליך חווייתי ומהנה של גילוי, גדילה, פיתוח העולם הרגשי ויכולות השיח וכן חיזוק תחושת המסוגלות העצמית.
התכנית כוללת סדנה קבוצתית תהליכית מותאמת גיל, כל מפגש באורך שעה וחצי.

מה בתכנית?

סדנה רגשית בה כל מפגש בנוי סביב סיפור ילדים, באמצעותו נעסוק בנושאים:

  • זהות עצמית
  • אני וחברי, הבנת סיטואציות חברתיות
  • מיניות בריאה
  • התנהגויות מסכנות
  • התמודדות עם מצוקה, חרם, בידוד חברתי
  • אני ומשפחתי, מתח בבית
  • פחדים, חרדות וחוסר ודאות

ניתן להוסיף:

  • מערך סדנה כיתתית לאיתור ילדים מתאימים לתכנית.
  • סדנת הדרכה להורים בנושא "סיפורי ילדים ככלי לחיזוק הקשר".

ניתן לדייק ולערוך את התכנית באופן גמיש לאורך השנה בהתאם לצורך, על ידי צוות מפתחי התוכן המקצועי של התכנית

هذه قصتي

12415

ما هي الاستشارات القانونية في المجتمع الكتابي ، هي مهنة قانونية ، ومهنة قانونية ، ومؤسسة قانونية ومنظمة غير حكومية. الأحد – الثلاثاء

הרשמה לתכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

כל מפגש יפתח בתרגילי וויסות והרפיה קצרים, הקראת הסיפור על ידי המדריך ושיח המשלב אמצעים יצירתיים: משחקים, קלפי טיפול, חומרי יצירה, תלבושות ועוד.

מפגש 1 - הסיפור על השועל והעכבר

הכרות ראשונית, תיאום ציפיות והפחתת חרדה של המשתתפים, אבחון של המטפל את מצבם הרגשי של המשתתפים.

מפגש 2 - הסיפור על הדרקון האבוד

הכרות מעמיקה, הזדהות ושיח עם מצבי קושי ומצוקה חברתיים, יש בי דרקון? כיצד נכון להתמודד?

מפגש 3 - הלב הרעב: הינשוף והסנאי

שיח על הלב הרעב שלי, הבניית התנהגות

מפגש 4 - אמא של נועם

הבנת מערכת יחסים הורה- ילד, ציפיות, עיצוב תפיסה

מפגש 5 - אני ומשפחתי (אופציה לשיתוף ההורים)

יצירת שיח משתף, חיבור ההורים לשלב ההתפתחותי והצרכים של הילד

מפגש 6 - חוקי היער הירוק

הבנה של נורמות חברתיות, חוקים מדוברים ולא מדוברים, הבנת סיטואציות

מפגש 7 - יש ילדים של שתיקות

מקום לביטוי רגשי ללא מילים, פיתוח כלים ואפיקי התמודדות

מפגש 8 - אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

לקראת פרידה, אופטימיות וסקרנות, זיהוי סכנות

מפגש 9 - דרקון אין דבר כזה

המקומות המופנמים שלנו, אמון בעצמי ובסובבים אותי, התמודדות עם משהו לא נעים

מפגש 10 - אופציה א': מפגש מסכם לקוף יש בעיה

את מי אני צריך? איך אני עוזר לעצמי? אי אני יודע לזהות את העזרה כשהיא מוגשת לי? למי אני יכול לעזור? סיכום התהליך

מפגש 10 - אופציה ב': מפגש מסכם (משותף הורים וילדים)

סיכום ואיסוף הסדנה בשיח משותף להורה ולילד, שימוש וחזרה על כלים שנלמדו לאורך הסדנה.

  • קריאה משותפת של הסיפור הילד הזה, משחק משותף, שיח וסיכום הורה-ילד ובמליאה.
סילבוס התכנית