זה כל הסיפור

מס׳ בגפן:
12867

מענה רגשי טיפולי להתמודדות עם קשיים רגשיים/ חברתיים/ התנהגותיים באמצעות ביבליותרפיה לטובת איתור וזיהוי ילדים בסיכון וקידום רווחתם הנפשית מיועדת לכיתות ד'-ו'

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1

פתיחה והיכרות

  • באמצעות הסיפור "פילים לא מתקבלים" / ליזה מנטצ'ב
  • הכרת הקבוצה, חוזה והסבר
  • שיח על חברות ושייכות, קבלת השונה וכללי הקבוצה

מפגש 2

זהות עצמית- חלק א'

  • באמצעות הסיפור "הפיל שרצה להיות הכי" / פאול קור
  • מי הייתי רוצה להיות: חלומות
  • דימוי עצמי, מי זה במראה?
  • בידול וייחודיות

זהות עצמית- חלק ב'

  • באמצעות הסיפור "משהו אחר" / קתרין קייב
  • השוואה חברתית
  • שייכות והכרה
  • הרצון להיות חלק – כמו כולם

מפגש 3

הבנה חברתית

  • באמצעות הסיפור "מי הרס את הקרקס" / נויה שגיב
  • אמפתיה והקשבה
  • הבנת סיטואציה חברתית – מה קרה פה בעצם
  • שיתוף פעולה

מפגש 4

אני ומשפחתי

  • באמצעות הסיפור: "דרקון אין דבר כזה" / ג'ק קנט
  • תפקידים במשפחה
  • תקשורת ואמון
  • התמודדות משפחתית עם קושי

מפגש 5

אשמה

  • באמצעות הסיפור "המתנה המושלמת" / אביאל בסיל
  • דיוק תחושת אשמה: בין חרדה לכעס
  • ציפייה ואכזבה
  • ומה אם עשיתי משהו רע?
  • מעגלי פגיעה

מפגש 6

פחד

  • מודל באמצעות הסיפור "לילי הביישנית" / קאט מין
  • מיפוי פחדים
  • בין פחד לחרדה
  • טכניקות וויסות והרגעה עצמית
  • משאבי התמודדות חוסן להתמודדות עם לחץ- גש"ר מאח"ד

מפגש 7

בדידות

  • באמצעות הסיפור "הארנב הקשיב" / קורי דורפלד
  • משאבי סיוע פנימיים וחיצוניים: מי עוזר לי, מה עוזר לי

מפגש 8

קנאה

  • באמצעות הסיפור "אגדת גשר" / שלמה אבס
  • קונפליקטים בחברה
  • מעגל הכעס
  • לבנות את הגשר

מפגש 9

יש לי בעיה

  • באמצעות הסיפור "גדר כבשה ואיש עם בעיה" / יעל בירן
  • סגנונות תגובה: מה קורה לי כשצצה בעיה
  • סגנונות התמודדות שונים
  • מיומנות פתרון בעיות

מפגש 10

פרידה

  • באמצעות הסיפור "הקוצים של פודי" / שולה מודן
  • קרבה ומרחק
  • הקוצים שלי – מנגנוני הגנה
  • הקוצים שמפריעים לי
  • סיכום הסדנה: מפגש מסכם עם כל הספרים

פרטים נוספים

"זה כל הסיפור" היא תכנית קבוצתית לילדים אלו, המציעה מענה רגשי טיפולי באמצעות ביבליותרפיה: שימוש במגוון טכניקות לסיפור ככלי טיפולי בתהליך חווייתי ומהנה של גילוי, גדילה, פיתוח העולם הרגשי ויכולות השיח וכן חיזוק תחושת המסוגלות העצמית.

התכנית כוללת סדנה קבוצתית תהליכית מותאמת גיל, כל מפגש באורך שעה וחצי.

מה בתכנית?

סדנה רגשית בה כל מפגש בנוי סביב סיפור ילדים, באמצעותו נעסוק בנושאים:

  • זהות עצמית – איזו דמות אני?
  • זיהוי נרטיבים – מה אני מספר לעצמי?
  • אני וחברי, הבנת סיטואציות חברתיות
  • מיניות בריאה
  • התנהגויות מסכנות
  • התמודדות עם מצוקה, חרם, בידוד חברתי
  • אני ומשפחתי, מתח בבית
  • פחדים, חרדות וחוסר ודאות

ניתן להוסיף:

  • מערך סדנה כיתתית לאיתור ילדים מתאימים לתכנית.
  • סדנת הדרכה להורים בנושא "סיפורי ילדים ככלי לחיזוק הקשר".

ניתן לדייק ולערוך את התכנית באופן גמיש לאורך השנה בהתאם לצורך, על ידי צוות מפתחי התוכן המקצועי של התכנית

هذه كل القصة

12867

الاستجابة العاطفية العلاجية للتعامل مع الصعوبات العاطفية / الاجتماعية / السلوكية من خلال العلاج الكتابي بغرض تحديد وتحديد الأطفال المعرضين للخطر وتعزيز رفاههم العقلي مخصصة للصفوف 4-6

הרשמה לתכנית

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1

פתיחה והיכרות

  • באמצעות הסיפור "פילים לא מתקבלים" / ליזה מנטצ'ב
  • הכרת הקבוצה, חוזה והסבר
  • שיח על חברות ושייכות, קבלת השונה וכללי הקבוצה

מפגש 2

זהות עצמית- חלק א'

  • באמצעות הסיפור "הפיל שרצה להיות הכי" / פאול קור
  • מי הייתי רוצה להיות: חלומות
  • דימוי עצמי, מי זה במראה?
  • בידול וייחודיות

זהות עצמית- חלק ב'

  • באמצעות הסיפור "משהו אחר" / קתרין קייב
  • השוואה חברתית
  • שייכות והכרה
  • הרצון להיות חלק – כמו כולם

מפגש 3

הבנה חברתית

  • באמצעות הסיפור "מי הרס את הקרקס" / נויה שגיב
  • אמפתיה והקשבה
  • הבנת סיטואציה חברתית – מה קרה פה בעצם
  • שיתוף פעולה

מפגש 4

אני ומשפחתי

  • באמצעות הסיפור: "דרקון אין דבר כזה" / ג'ק קנט
  • תפקידים במשפחה
  • תקשורת ואמון
  • התמודדות משפחתית עם קושי

מפגש 5

אשמה

  • באמצעות הסיפור "המתנה המושלמת" / אביאל בסיל
  • דיוק תחושת אשמה: בין חרדה לכעס
  • ציפייה ואכזבה
  • ומה אם עשיתי משהו רע?
  • מעגלי פגיעה

מפגש 6

פחד

  • מודל באמצעות הסיפור "לילי הביישנית" / קאט מין
  • מיפוי פחדים
  • בין פחד לחרדה
  • טכניקות וויסות והרגעה עצמית
  • משאבי התמודדות חוסן להתמודדות עם לחץ- גש"ר מאח"ד

מפגש 7

בדידות

  • באמצעות הסיפור "הארנב הקשיב" / קורי דורפלד
  • משאבי סיוע פנימיים וחיצוניים: מי עוזר לי, מה עוזר לי

מפגש 8

קנאה

  • באמצעות הסיפור "אגדת גשר" / שלמה אבס
  • קונפליקטים בחברה
  • מעגל הכעס
  • לבנות את הגשר

מפגש 9

יש לי בעיה

  • באמצעות הסיפור "גדר כבשה ואיש עם בעיה" / יעל בירן
  • סגנונות תגובה: מה קורה לי כשצצה בעיה
  • סגנונות התמודדות שונים
  • מיומנות פתרון בעיות

מפגש 10

פרידה

  • באמצעות הסיפור "הקוצים של פודי" / שולה מודן
  • קרבה ומרחק
  • הקוצים שלי – מנגנוני הגנה
  • הקוצים שמפריעים לי
  • סיכום הסדנה: מפגש מסכם עם כל הספרים

סילבוס התכנית