מיומנויות חברתיות- זה שם המשחק

מס׳ בגפן:
31287

התוכנית מאפשרת למידה ותרגול של מיומנויות חברתיות דרך שיח, משחק  ופעילויות חווייתיות. המפגשים מיועדים לתרום להעצמה אישית וחברתית של המשתתפים  על ידי חיזוק היכולות והקשרים הבינאישיים. הנושאים המרכזיים איתם ייפגשו הילדים  בתוכנית הם יצירת קשר וחברות, כוחות אישיים, פיתוח שיח ומודעות רגשית, זיהוי  רגשות שלי ושל אחרים בקשת עזרה, גורמי חוסן, התמודדות עם קשיים, קונפליקטים  בינאישיים ופתרון בעיות.

למידע נוסף על התכנית ניתן ליצור איתנו קשר:

יצירת קשר
סילבוס יסודי
סילבוס על-יסודי
סילבוס התכנית

מפגש 1 - יוצאים לדרך

הכרות ראשונית, יצירת חוויה חיובית ומוטיבציה להשתתפות, קביעת כללים וחוזה קבוצתי

  • הכרות עם מבנה המפגשים
  • בחירת שם לקבוצה- הכנת מדבקה ומחברת
  • משחקי הכרות חווייתיים
  • שיח על כללים לקבוצה
  • תרגילי שיתוף ראשוניים
  • הכנה וחתימה על חוזה קבוצתי

מפגש 2 - אני והכוחות שלי

הכרות מעמיקה, מושג ה"כוחות", דמיון ושוני בין המשתתפים, זיהוי כוחות אישיים

  • תרגיל תעודת זהות
  • במה אני הכי טוב?
  • זיהוי עוצמות בעצמי
  • שיח על שונות בין הילדים
  • תרגול שיח מסוגלות "אני יכול"

מפגש 3 - שימוש בכוחות לפתור בעיות

המשך והעמקת חוזקות אישיות, היכרות ותרגול דרכי פתרון לקונפליקטים חברתיים, שימוש בכוחות לפתרון בעיות

  • פירוט והעשרה של סוגי החוזקות
  • מה קורה לי כש...
  • איך אני פותר בעיה?
  • סימולציות התמודדות עם קושי
  • תרגול שימוש בכוחות שיש בי

מפגש 4 - חברים

יצירת קשר, הזמנת חבר למשחק, התמודדות עם דחייה, תרגול סירוב באופן מכבד

  • מה זה חבר? מה זאת חברות?
  • הזמנת חבר למשחק – איך עושים את זה?
  • מה קורה כשמעליבים אותי?
  • מה קורה שלא רוצים לשחק איתי
  • איך אומרים לא בלי לפגוע

מפגש 5 - יותר כיף ביחד

פיתוח ערכי חברות, תרגול מיומנויות חברתיות מתקדמות, דגש על שייכות לקבוצה וההשפעה האישית שלי עליה, הכוח של קבוצה

  • איך מוותרים לחברים
  • איך מפרגנים חברים
  • איך משתפים פעולה ביחד
  • איך הקבוצה עוזרת לי ואני עוזר לקבוצה
  • תרגילים קבוצתיים

מפגש 6 - הרגשות שלי

היכרות ושיח על מושג הרגשות, זיהוי רגשות, פיתוח רגישות לעצמי ולאחרים

  • זיהוי רגשות, הקשבה בעזרת הלב
  • עבודה עם לוח רגשות
  • רגשות חיוביים ושליליים
  • נרמול רגשות
  • זיהוי "נורות אדומות" אצל חברים
  • שיתופים של הילדים

מפגש 7 - מכעס לשליטה

התמקדות בכעס ועצבים, איך אני מגיב, לימוד טכניקות בסיסיות לוויסות והרגעה עצמית, ביטוי אדפטיבי של כעס

  • שיח מנרמל ומתקף לכע.
  • הבנת הקשר בין כעס לתגובות שלי
  • לימוד טכניקות וויסות (נשימה, עצימת עיניים)
  • לימוד טכניקות הרגעה (ספירה, פעולות להרגעה)
  • ביטוי מילולי של כעס במקום ביטוי התנהגותי
  • תרגול תגובות למצבים מעוררי כעס

מפגש 8 - חזקים מבקשים עזרה

הדגשת חשיבות לבקשת וקבלת עזרה, שיח על קשיים בחיי הילדים, גורמים ודמויות חוסן בבית הספר ובבית, תרגול עזרה הדדית

  • איזה קשיים יכולים להיות לי?
  • מתי קרה לי משהו עצוב? מפחיד? מכעיס?
  • מה עזר לי? מי יכול לעזור?
  • איך חברים יכולים לעזור?
  • תרגילי בקשת עזרה
  • תרגילי עזרה לחבר

מפגש 9 - מצוינים חברתיים מתמודדים עם אתגרים

פתרון קונפליקטים לאחר רכישה והרחבת סל הכלים להתמודדות ודרכי פעולה, הצגה וניתוח של סיטואציות חברתיות, תרגול

  • הצגת סיטואציות חברתיות וניתוח שלהן
  • הרחבת אפשרויות התגובה של המשתתפים
  • תרגול של מיומנויות שנלמדו במפגשים
  • הכנה לפרידה

מפגש 10 - כל סוף הוא גם התחלה חדשה

איסוף וחזרה, חיזוק חיובי, חוויית פרידה מיטיבה

  • חזרה על פעילויות אהובות
  • שיתוף של הילדים בחוויות מהתהליך
  • מה אני לוקח להמשך
  • חיזוק ופירגון לחברי הקבוצה
  • קבלת תעודות סיום

התוכנית מאפשרת למידה ותרגול של מיומנויות חברתיות דרך שיח, משחק ופעילויותחווייתיות. המפגשים מיועדים לתרום להעצמה אישית וחברתית של המשתתפים על ידי חיזוקהיכולות והקשרים הבינאישיים. הנושאים המרכזיים איתם ייפגשו הילדים בתוכנית הםיצירת קשר וחברות, כוחות

תכנית יסודי

תכנית על-יסודי

מפגש 1 - יוצאים לדרך

הכרות ראשונית, יצירת חוויה חיובית ומוטיבציה להשתתפות, קביעת כללים וחוזה קבוצתי

  • הכרות עם מבנה המפגשים
  • בחירת שם לקבוצה- הכנת מדבקה ומחברת
  • משחקי הכרות חווייתיים
  • שיח על כללים לקבוצה
  • תרגילי שיתוף ראשוניים
  • הכנה וחתימה על חוזה קבוצתי

מפגש 2 - אני והכוחות שלי

הכרות מעמיקה, מושג ה"כוחות", דמיון ושוני בין המשתתפים, זיהוי כוחות אישיים

  • תרגיל תעודת זהות
  • במה אני הכי טוב?
  • זיהוי עוצמות בעצמי
  • שיח על שונות בין הילדים
  • תרגול שיח מסוגלות "אני יכול"

מפגש 3 - שימוש בכוחות לפתור בעיות

המשך והעמקת חוזקות אישיות, היכרות ותרגול דרכי פתרון לקונפליקטים חברתיים, שימוש בכוחות לפתרון בעיות

  • פירוט והעשרה של סוגי החוזקות
  • מה קורה לי כש...
  • איך אני פותר בעיה?
  • סימולציות התמודדות עם קושי
  • תרגול שימוש בכוחות שיש בי

מפגש 4 - חברים

יצירת קשר, הזמנת חבר למשחק, התמודדות עם דחייה, תרגול סירוב באופן מכבד

  • מה זה חבר? מה זאת חברות?
  • הזמנת חבר למשחק – איך עושים את זה?
  • מה קורה כשמעליבים אותי?
  • מה קורה שלא רוצים לשחק איתי
  • איך אומרים לא בלי לפגוע

מפגש 5 - יותר כיף ביחד

פיתוח ערכי חברות, תרגול מיומנויות חברתיות מתקדמות, דגש על שייכות לקבוצה וההשפעה האישית שלי עליה, הכוח של קבוצה

  • איך מוותרים לחברים
  • איך מפרגנים חברים
  • איך משתפים פעולה ביחד
  • איך הקבוצה עוזרת לי ואני עוזר לקבוצה
  • תרגילים קבוצתיים

מפגש 6 - הרגשות שלי

היכרות ושיח על מושג הרגשות, זיהוי רגשות, פיתוח רגישות לעצמי ולאחרים

  • זיהוי רגשות, הקשבה בעזרת הלב
  • עבודה עם לוח רגשות
  • רגשות חיוביים ושליליים
  • נרמול רגשות
  • זיהוי "נורות אדומות" אצל חברים
  • שיתופים של הילדים

מפגש 7 - מכעס לשליטה

התמקדות בכעס ועצבים, איך אני מגיב, לימוד טכניקות בסיסיות לוויסות והרגעה עצמית, ביטוי אדפטיבי של כעס

  • שיח מנרמל ומתקף לכע.
  • הבנת הקשר בין כעס לתגובות שלי
  • לימוד טכניקות וויסות (נשימה, עצימת עיניים)
  • לימוד טכניקות הרגעה (ספירה, פעולות להרגעה)
  • ביטוי מילולי של כעס במקום ביטוי התנהגותי
  • תרגול תגובות למצבים מעוררי כעס

מפגש 8 - חזקים מבקשים עזרה

הדגשת חשיבות לבקשת וקבלת עזרה, שיח על קשיים בחיי הילדים, גורמים ודמויות חוסן בבית הספר ובבית, תרגול עזרה הדדית

  • איזה קשיים יכולים להיות לי?
  • מתי קרה לי משהו עצוב? מפחיד? מכעיס?
  • מה עזר לי? מי יכול לעזור?
  • איך חברים יכולים לעזור?
  • תרגילי בקשת עזרה
  • תרגילי עזרה לחבר

מפגש 9 - מצוינים חברתיים מתמודדים עם אתגרים

פתרון קונפליקטים לאחר רכישה והרחבת סל הכלים להתמודדות ודרכי פעולה, הצגה וניתוח של סיטואציות חברתיות, תרגול

  • הצגת סיטואציות חברתיות וניתוח שלהן
  • הרחבת אפשרויות התגובה של המשתתפים
  • תרגול של מיומנויות שנלמדו במפגשים
  • הכנה לפרידה

מפגש 10 - כל סוף הוא גם התחלה חדשה

איסוף וחזרה, חיזוק חיובי, חוויית פרידה מיטיבה

  • חזרה על פעילויות אהובות
  • שיתוף של הילדים בחוויות מהתהליך
  • מה אני לוקח להמשך
  • חיזוק ופירגון לחברי הקבוצה
  • קבלת תעודות סיום

סילבוס התכנית